Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod xls 5. 2. 2016 14:20

Musím říct, že za poslední roky jsem pokrok velice rychle dopředu. Nakolik je to opravdu silné jsem si uvědomil až teď, když jsem po 20 letech zase narazil z nutnosti na Spořku. Pár bank, třeba AiB nebo Equa, pochopilo, že dneska technika a technologie umožňují opravdu poskytovat velice kvalitní a bezproblémové služby s minimem pracovníků. No a pak jsou tady ty ostatní dinosauři typu ČS nebo UCB, kterým moderní technika umožnila více méně zakonzervovat historický stav a udělat z banky opravdické peklo pro klienty i zaměstnance.

U ČS samozřejmě pobočky a materiály všechno hezky nadesignované, všechno super. Když se ale na cokoli podíváte zblízka jak v samotné bance, tak na internetu, tak najdete neforemnou změť reklamy, útržků a nepřehledných ceníků, nic konkrétního s nějakým systémem, prostě naprostý hnůj. Když jsem včera hledal nějaké konkrétní podmínky, tak na příslušné webové stránce ani zmínky, po půlhodině se mi to podařilo najít po pár pokusech pomocí Googlu. Stejně jako se v tom nevyzná relativně zkušený zákazník, tak se v tom nevyznají samotní bankéři. Já se jim ani nedivím, když na ně z jedné strany tlačí, aby ten celý hnůj a nezvládnutelné procesy zvládli, z druhé strany aby tlačili na zákazníky a cpali jim pro ně jednoznačně nevýhodné produkty. Stačí se podívat na ten dokument popisující, jak si u blue snížit poplatek. Výsledkem je opravdové peklo pro obě strany. Naprostý vrchol zhovadilosti, který nemá šanci nikdo nikdy pochopit, a kdyby se mu to už podařilo, tak zjistí, že to je jen návod, jak se nechat okrádat hodně, víc, anebo ještě víc. Dalším důsledkem je, že takováhle banka není schopná bezproblémově poskystovat ani ty nejzákladnější služby, jako třeba v mém případě správně zaúčtovat příchozí platbu nebo zaslat v rozumném čase pin.

Je to přitom ohromná ztracená příležitost a promrhaný potenciál ze strany ČS. Kdyby 80 % zaměstnanců vyhodili a zbylých 20 % se soustředilo na obsluhování jednoduché nabídky a nabízení skutečných služeb s přidanou hodnotou, tak na tom vydělají jak zaměstnanci (těch 20 % se bude zabývat opravdu dobře placenou smysluplnou prací, těch 80 % při snaze najde taky mnohem lepší uplatnění svých schopností), tak klienti, kteří by měli kvalitní konkurenceschopné služby a nemuseli se nechat naprosto zbytečně okrádat typu "poplatkem za clearing". Bance by možná o pár desítek procent klesly příjmy z poplatků, ale prudce by se snížily náklady a zisk vystřelil nahoru.

No nic, historie nás učí, že dinosauři mají nastavený svůj osud, kterému z podstaty neuniknou, a jejich místo pak zaujmou jiné druhy, které možná nejsou tak dokonalé, ale o to akčnější.
xls
Uživatel

Odeslat příspěvekod powery 5. 2. 2016 14:50

Česká spořitelna píše:Powery: Pokud nám pošlete do SZ jméno a dat. narození (a popíšete, co se přesně stalo a v jakém období), tak podám reklamaci za vás. Může být?

Díky!

Ctibor J.

Poslal jsem SZ
powery
Uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Česká spořitelna 5. 2. 2016 15:14

xls píše:Musím říct, že za poslední roky jsem pokrok velice rychle dopředu. Nakolik je to opravdu silné jsem si uvědomil až teď...


Dobrý den,
díky za zpětnou vazbu. Doufám, že i svým působením tady na fóru dokážeme, že to s tím dinosaurem na vyhynutí ještě není tak žhavé.

Prosím, pokud jde o váš PIN a špatně zaúčtovanou platbu, povedlo se to už vyřešit, nebo můžeme nějak pomoci?

Díky moc!

Ctibor J.
Oficiální profil České spořitelny.
Česká spořitelna
Uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 5. 2. 2016 15:38

Děkuji, povedlo se. Pin dorazil po 14 dnech sám. Špatně zaúčtovaných 5,- udělalo nějaké "malé" reklamační kolečko přes několik lidí s několi zprávami a bylo to vyřešeno.

Ale o tom to právě je: pokud ani takovouhle naprosto jednoduchou ptákovinu není schopen bankéř vyřešit sám, ale musí kvůli tomu spustit celou reklamační proceduru a zapojit do toho další lidi, tak taková firma nemá vůbec právo existovat. Umíte si představit, kolik takováhle sranda a ti lidi, kteří se tím zabývají, stojí? Není jednodušší takový poplatek (stejně jako v jiných bankách) naprosto zrušit, lidi řešící podobné reklamace vyházet a bankéřům nechat prostor na práci?

A takových momentů je tam milion - viz výše třeba ty iBody. Naprostá ptákovina, která zákazníkům přináší nula nula nic, a přitom natolik složitá, že to ani banka není schopná zadministrovat.
xls
Uživatel

Odeslat příspěvekod iguka 5. 2. 2016 16:00

Česká spořitelna píše:Powery: Pokud nám pošlete do SZ jméno a dat. narození (a popíšete, co se přesně stalo a v jakém období), tak podám reklamaci za vás. Může být?

Díky!

Ctibor J.

-- 5. 2. 2016 15:09 --

iguka píše:Zdravím Spořku na fóru :-D

A měl bych hned jeden dotaz. Při založení konta Blue a následně i kreditní karty World, tak ponecháváte i kreditku Kooperativa, kterou již mám? Lze mít tedy obě karty? Na fóru jsem někde mezi řádky četl, že by mohlo dojít k převedení Koperativy na World, což bych teda nechtěl. Díky ;-)


Dobrý den, můžete si ponechat i kreditní kartu Kooperativa. Jana R.



No super, díky, to máme tady teď pomocníka :-)
iguka
Uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 5. 2. 2016 16:07

xls píše:...Ale o tom to právě je: pokud ani takovouhle naprosto jednoduchou ptákovinu není schopen bankéř vyřešit sám, ale musí kvůli tomu spustit celou reklamační proceduru a zapojit do toho další lidi, tak taková firma nemá vůbec právo existovat. Umíte si představit, kolik takováhle sranda a ti lidi, kteří se tím zabývají, stojí? Není jednodušší takový poplatek (stejně jako v jiných bankách) naprosto zrušit, lidi řešící podobné reklamace vyházet a bankéřům nechat prostor na práci?

A takových momentů je tam milion - viz výše třeba ty iBody. Naprostá ptákovina, která zákazníkům přináší nula nula nic, a přitom natolik složitá, že to ani banka není schopná zadministrovat.


Že by byl "Manažer online reputace ČS" členem představenstva nebo dozorčí rady? :hm :-)
drkarel
Uživatel

Odeslat příspěvekod nod32 5. 2. 2016 16:16

Ctibor J.,dobry den.
Chtel bych se zeptat:je mozne si nechat posilat rocni vypis z penzijniho pripojisteni na email,nebo nejak elektronicky,aby nechodil postou do postovni schranky?
Mam totiz IB servis 24 - START a do nej elektronicky vypis neni mozny.
Dekuji za odpoved.
nod32
Uživatel

Odeslat příspěvekod xls 5. 2. 2016 16:47

drkarel píše:Že by byl "Manažer online reputace ČS" členem představenstva nebo dozorčí rady? :hm :-)


To těžko, ale je to v podstatě jedno. Prostě ve své firmě jsem toho taky musel hodně změnit a nakonec je vidět, že je to z nouze cnost. Čím víc se toho škrtne, tím líp to funguje. No a pak člověk zajde do ĆS, kde je naprosto absurdní socík, jen v moderním designu. Až mi bylo té holčiny, co jsem s ní jednal, líto.
xls
Uživatel

Odeslat příspěvekod drkarel 5. 2. 2016 16:51

No právě. Takže si tu v podstatě jen vyléváš srdíčko. :-) Obávám se, že řadový zaměstnanec s tím nic neudělá a často ho leccos sejří taky.
drkarel
Uživatel

Odeslat příspěvekod Zedna1 5. 2. 2016 17:09

Česká spořitelna píše:Dobrý den,
díky za zpětnou vazbu. Doufám, že i svým působením tady na fóru dokážeme, že to s tím dinosaurem na vyhynutí ještě není tak žhavé.


No tak Ceska Sporitelna je minimalne klasicky bankovni moloch.

Svym pristupem ke klientum a cenovou politikou zalozenou na "okradani" lidi pomoci premrstenych poplatku za zakladni bankovni sluzby patri popravu mezi nenavidene banky a ja mam vzdy velkou radost, kdyz vidim pokracujici odliv jejich klientu a jejich klesajici vynosy z poplatku.

Zatim se Sporitelne dari udrzovat si zisky i pri ubyvajicim poctu klientu diky tomu, ze tem, kteri jeste zustavaji neustale (a vyrazne) zdrazuje poplatky. Tato taktika je doposud mozna jen diky tomu, ze ve Sporitelne ma ucty mnoho starsich lidi, kteri nemaji pocitace/internet a jsou zavisli na kamennych pobockach. Do budoucna, az tato generace starsich lidi nezasazenych modernimi technologiemi vymre, tak podle mne pro molochy typu Sporka nastane brutalni zlom.
Ale uz i v soucasnosti je ta hromadna migrace klientu od molochu (CS,KB,CSOB) k nizkonakladovym bankam (FIO,Air,Equa,mBank) velmi intenzivni a molochove to jiz vyrazne pocituji, coz je dobre. Detaily napriklad v tomto vlakne na mForu:

Velikost bank v ČR
http://www.mbank.cz/forum/thread,214254 ... -cr,1.html

citace:
Nove banky maji jiz dva miliony klientu a kazdy rok jim pribyva zhruba 350 000 dalsich.
Zedňa
Zedna1
Uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Klient ps 5. 2. 2016 17:52

Zedna1, minimálně ČSOB mezi bankovní molochy již nepatří.
Za velmi jednoduchých a transparentních podmínek, bez hledání mezi desítkami ceníků, můžeš mít vedení běžného účtu, se všemi službami zdarma.
Nechápu jak si může dovolit Česká Šiditelně v dnešní době to, co si dovoluje. Díky její velikosti ji ztrátu zacvakáme my všichni.
Klient ps
Uživatel

Odeslat příspěvekod drkarel 5. 2. 2016 17:59

Já bych to s chválením ČSOB nepřeháněl. Podnikatelský účet - příchozí platba - 6 Kč. :-)
drkarel
Uživatel

Odeslat příspěvekod osobne2 5. 2. 2016 18:10

Jakypak bezny ucet zdarma? Vzdyt tam byl ten opruz s tocenim 15000 Kc mesicne. Nebo se neco zmenilo?
osobne2
Uživatel

Odeslat příspěvekod Dr.D 5. 2. 2016 18:14

No, s těma iBodama je to zajímavý, taky jsem reklamoval. Asi týden probíhala e-mailová přestřelka, kdy se nejdřív ptali, jestli nemám Premier, že nemám nárok. To jsem popřel, tak zkusili dotaz, jestli jsem náhodou neplatil debetkou, že to taky nemám nárok :-) Prostě ze mě dělali idiota... A po týdnu napsali, že to prověří "v nejbližším možném termínu, nejdéle však do 30 dní". No - půlka lhůty uplynula a stále čekám :-)
Dr.D
Uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne2 5. 2. 2016 18:18

Dejde uz s tema iBodama pokoj, nebo vam to stopnou uplne.
osobne2
Uživatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků