Zdravím,
řešíme následující problém. Máme HW VoIP telefon Gigaset zakoupený (a tedy i přednastavený) od operátora Fayn. Před několika týdny jsme byli nuceni změnit technologii připojení k internetu z původního VDSL na současné pevné LTE (obojí operátor O2). Důvodem byly opakované výpadky VDSL a s tím spojené návštěvy techniků O2, kteří vždy problém vyřešili pouze krátkodobě, ale to už není podstatné. Současný problém spočívá v tom, že po změně technologie připojení přestaly korektně fungovat VoIP hovory. Chybu v nastavení telefonu nepřipouštíme, protože jednak před změnou technologie připojení fungoval správně a jednak byl pořízený jako přednastavený přímo od poskytovatele VoIP služeb. Konkrétně se závada projevuje tak, že se po různých časových intervalech většina hovorů samovolně ukončí (resp. neukončí, ale naše sluchátko "ohluchne"). Zkoušeli jsme již samozřejmě všechny možné varianty nastavení LTE modemu (typické pro chod VoIP služeb vč. aktualizace FW), nicméně bez výsledku. Rovněž jsme problém konzultovali s technickou podporou operátora Fayn, který tvrdí, že problém je v tom, že je pevné LTE připojení nevhodné pro provoz VoIP, s čímž ale nesouhlasíme, protože na jiné pobočce nám obdobná kombinace funguje správně. Zde je rozdíl pouze v tom, že poskytovatelem připojení je T-Mobile, jehož modem má dokonce integrovanou VoIP bránu, kterou ale nepoužíváme. Tato skutečnost nás dále ještě více utvrzuje v tom, že vyjádření technické podpory operátora Fayn není pravdivé. Pro úplnost doplním, že se jedná o kombinaci zařízení Gigaset A540IP a modem TP-Link Archer MR200.
Nemáte někdo s touto problematikou nějakou zkušenost?