UPS - spokojenost

Počítačové periferie a další kategorie hardwaru, které nemají samostatnou sekci

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod vrnued 21. 9. 2009 14:09

Chtěl bych případné zájemce na základě osobní zkušenosti varovat před koupí zařízení APC.
Rozhodnul jsem se asi před půl rokem pro záložní zdroj s ochranou proti přepětí. Zpočátku vše vypadalo OK, dřívější občasné problémy při zahoupání napětí v elektrické síti zmizely. Takže idyla - až do letního bouřkového období. Zařízení nejen že neochránilo připojený počítač a spol, ale dokonce ani sebe.
Sice následovala bezplatná výměna UPSky jako takové, ale po bombasticky slibované náhradě až do 100 tis Euro („Doživotní záruka na připojená zařízení“) se nějak slehla země! Vypadá to, že jsem nečetl ta proslulá pětibodová písmenka někde dole. Vymlouvají se, že jsem neměl ochráněnou datovou cestu a přepětí přišlo po telefonu. Což je evidentní blbost. Nejen proto, že telefon vede zemí a elektrika vzduchem, ale udělejte si obrázek sami: ADSL modem přežil, PC a UPS ne…
Tak si na ně dejte pozor a vybírejte výrobce pečlivěji než já…
vrnued
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bari007 21. 9. 2009 14:13

No a my máme doma 3 různé záložní zdroje od firmy APC již několik let a nemůžu proti firmě APC říct NIC špatného. Naprostá spokojenost a další koupě záložního zdroje by zcela jistě vedla opět k této firmě.
Bari007
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Gruppe 21. 9. 2009 14:15

priste vice cist o podobnych ,,zazracnych,, prepetovych zrizenich a vice investovat do vlastnich kvalitnich rozvodu doma.

bohuzel

APC jsem mel kdysi doma, pak jsme ho pouzivali na zalohovani mensiho storage pc kde ale moc nepochodil, po roce a pul odesel a ani jsme ho z5 nedavali.

PS: s nahradami a zarukami je to klasika :D
kecáním se ještě nikdy nic neudělalo :)
Gruppe
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zara 21. 9. 2009 14:53

Pri primem uderu blesku nebo velmi blizkem uderu prepetovka neochrani. A to ani sebe.
Nevim, co se tady rozcilujes. Tvoje chyba. Pri bourkach vytahovat se zasuvek.
zara
Junior

Odeslat příspěvekod Gruppe 21. 9. 2009 15:00

ja pri bource nosim spotrebice do sklepa...na jaro je to nejhorsi, to se nadru...hlavne ta pracka a lednicka mi nici zada...njn , mam to 4 patra. Ale zas to ma i vyhody, kdyz prsi dlouho, neumru hlady.
kecáním se ještě nikdy nic neudělalo :)
Gruppe
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr_S 21. 9. 2009 15:21

Různé UPS od APC používám už skoro 20 let bez problémů.

V testech je APC obvykle na předních místech, např. test http://ekonomika.idnes.cz/test-kazda-dr ... 8_test_pin
jejich prodlužovačka s přepěťovou ochranou vyhrála.

Ovšem s ochranou proti blesku a doprovodným jevů to není vůbec jednoduché, každá ochrana má své meze a před přímým úderem blesku neochrání vůbec nic. Něco o ochranách se lze dočíst třeba na stránkách jednoho z českých výrobců ochran http://www.saltek.eu/cz a lze říct, že jen přepěťová ochrana rodinného domku může stát klidně 5000 - 10000 Kč.
Petr_S
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vrnued 21. 9. 2009 21:11

zara píše:Pri primem uderu blesku nebo velmi blizkem uderu prepetovka neochrani. A to ani sebe.
Nevim, co se tady rozcilujes. Tvoje chyba. Pri bourkach vytahovat se zasuvek.


Já se tu rozčilovat nebudu (ostatně nevím, z čeho tak soudíš, že se rozčiluju), jen jsem chtěl potencionální další kupce upozornit, že jsou jen dvě vysvětlení popisovaného stavu:
- buď přepětí opravdu přišlo po telefonu a tedy ta UPSka byla takovej sh*t, že poměrně malej výboj (modem funguje) přešel do PC a ještě přes jeho zdroj až do APC, který spálil,
- nebo si logicky přiznáme, že to bylo z elektrické sítě, a že tedy výrobce mlží a trapně si ničí svoji pověst mezi uživateli (kvůli ušmudlaným řekněme 3 litrům, které by stál zdroj + MB).

To je snad dobře, aby to lidi věděli, ne?
vrnued
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bari007 21. 9. 2009 21:56

To ano, ale jde o to, že jsi ten PC neměl chráněný komplexně od nich. Prostě v tvé ochraně byla díra. Je to jako by jsi šel třeba reklamovat mobil, kde jsou vadné pixely na displeji. Ale oni by zjistili, že v telefonu byla někdy vysoká vlhkost nebo voda podle těch jejich nalepených štítků, tak ti to taky nevyreklamují, i když je jasně zřejmé, že to tu chybu displeje nezpůsobilo. Asi to bylo hodně blbé přirovnání, ale v tuhle hodinu mě prostě nic lepšího nenapadlo :D Prostě jsi nechránil PC celkově, i když jsi mohl (měl) a proto oni ti to nejspíš neuznali.
Bari007
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Petr_S 21. 9. 2009 22:00

Otázka zní, jestli se APC snaží vyvléci ze situace, kdy podle záručních podmínek má škodu uhradit, nebo jestli podmínky pro úhradu škody splněny nebyly, byť by byly napsané malým písmem. Kde si lze tyto záruční podmínky přečíst?
Petr_S
Pokročilý

Odeslat příspěvekod r34ktor 21. 9. 2009 22:45

Petr_S píše:Kde si lze tyto záruční podmínky přečíst?

http://www.apcmedia.com/salestools/EALN ... _R0_EN.pdf
Knowledge is power
Greinerův poznatek o zhroucení: Důvod, proč se počítač zhroutil, je vždy za hranicí tvých znalostí.
r34ktor
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr_S 22. 9. 2009 00:24

vrnued: V části "Submitting an Equipment Protection Policy Claim:" jsou body, podle který se má postupovat. V kterém bodě se to zadrhlo? Na tom "If it is determined that the connected
equipment has been damaged from AC power line transients" nebo už dřív?

Ovšem slova "APC will, at APC’s sole option ..." znamenají, že ta náhrada záleží na výlučném uvážení APC, takže i kdyby člověk splnil vše, tak se stejně ničeho nedomůže. Pokud tomu rozumím dobře.
Petr_S
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vrnued 22. 9. 2009 16:08

Díky za snahu, evidentně vedenou úmyslem pomoct mi to řešit. Ale já na to prdím. Za tu dobu, co bych se tomu věnoval, vydělám víc než ty tři tisícovky, o které bych si jim býval řekl.

Jak jsem už naznačil nahoře, šlo mi jen o to, aby si ostatní mohli přečíst, jak s námi jednají a jak si nás zřejmě jako zákazníků váží. Takže (mimo ty, kdo jsou apriorně přesvědčeni o kvalitách této firmy a o problémech nechtějí nic ani slyšet) - můžete si z toho vzít ponaučení, pokud budete v budoucnu rozhodovat, zdali UPSku za 3 tisíce s nápisem „Doživotní záruka na připojená zařízení“ anebo za 17 stovek od konkurence bez honění trička.

Toť vše, ještě jednou díky těm, kteří se snažili poradit či pomoct.
vrnued
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků