Tak já bych osobně řekl, že na IT obor je NB opravdu nutnost - mám vystudovanou VOŠ - obor Informatika a programování, kde jsem nosil NB do školy denně, hlavně proto, že na těchto oborech jsou předměty, kde téměř na každý předmět jsem potřeboval mít nějaký software, nebo něco pořádně nastaveno a co si budeme povídat, s počítači na naší VOŠce byl vždy velký problém, nikdy nefungovalo vše, tak jak mělo, takže to byla taková existenční jistota. byl jsem si na 100% jistý, že zapnu NB a můžu ihned pracovat, nehledě na to, že odpadly problémy jako kopírování vytvořených souborů na flashku na konci hodiny apod. Z ne-IT oborů jsme měli 2 semestry Matiku, a celé studium ANJ a NJ.. to byly 3 předměty, kde jsem NB prakticky nepoužil, snad ještě u těch jazyků jsem ho měl vždy připraven na vyhledávání ve slovnících, ale jestli to bylo jednou za 4 hodiny na 10 minut..
Nyní studuji nástavbové studium na VŠ, obor Aplikované informační technologie, takže ze 4 školních dní nosím NB na 3 dny, jen jeden den máme pouze matiku a to je zbytečné.
Autor se ale ptal, jestli je třeba NB i na VŠ s ekonomicky zaměřenými obory. takže asi takto:
Co jsem vysledoval za 4 roky studií - na VOŠce měly holky obor s názven něco jako Ekonomika a Managment a teď na VŠ je taky něco takovýho, tak sleduju, že když už, tak nosí spíše netbooky. Přeci jen jsou to holky, které byly na obchodních akademiích, nebo SŠ s ekonomickým zaměřením, kde se učilo psaní na stroji, takže většina tuto dovednost ovládá tak dobře, že stíhá psát co kantoři diktují. Navíc Netbooky jsou malé, lehké a na běžnou "holčičí" práci dostatečně výkonné.. a hlavně se dají sehnat i v růžové barvě
Jinak spousta holek z EKO tahá klasické sešity, takže ten NB tam zas taková nutnost není, na druhou stranu je třeba zvážit jak to je doma se stolním PC (pokud by měly být na koleji, tak to neřeším a NB kupuju), jestli se musí o stolní PC s někým dělit, v nejhorším s celou rodinkou, tak je taky dobré NB promyslet - už jen proto, že i učitelé z těchto oborů začínají poznámky poskytovat v elektronické podobě apod.