Přečtěte si tento úryvek... Senzory pro kontrolu okamžité spotřeby paliva (přesněji řečeno okamžitého průtoku) homologuje FIA, ale kupují si je týmy. Stejné se využívají například v sérii Le Mans. No a takový senzor Red Bullu vykazoval odchylky už v pátečních trénincích.
Přesněji řečeno vykazoval různé hodnoty při různých tréninkových jízdách. A pro sobotní jízdy Red Bull senzor vyměnil. S tím nebyl spokojen ani Red Bull, ale ani FIA. A tak v noci před závodem FIA nařídila Red Bullu, že má nasadit původní senzor. Současně s tím FIA instruovala Red Bull, aby upravila průtok paliva tak, aby bylo vše dle pravidel. To se také stalo.
Red Bull ale senzoru nadále nevěřil. A rozhodl se využít alternativní (nouzové) metodiky výpočtu okamžitého průtoku paliva. Tato metodika je legální a připravena pro případ, že selže primární senzor. Je tu ale jeden háček:
Této náhradní metodiky lze využít výhradně na pokyn FIA!
Ale Red Bull se pro ni rozhodl sám z vlastní vůle.