od Huhla 21. 7. 2007 12:26
Já to s dovolením shrnu:
Při ročním nájezdu s uváděnou zátěží se ti už jednoznačně vyplatí nafta. Tudíž hledáš větší, slušně vypadající kombi s naftovým motorem.
A) Jako první bych vyřadil Focus - moc malej kufr a o třídu menší auto.
B) Volvo paří k mejm oblíbencům V70 imho nemá chybu a starý volva jsou nezničitelný tanky (viz např test Top Gearu).
S pár drobnejma výjimkama, mezi který V40 patří. Tohle byl model, kterej měl našlápnuto zničit prestiž volva jako spolehlivýho auta. Dělaly ho tenkrát v holandsku a o lecčems svědčí i to, že výrobu novějšího modelu 40tek urychleně přesouvaly do belgie...
C) třetí vyřadím primeru - D motor k dispozici prakticky pouze 66kw, což je pro tvůj způsob využití na hranici použitelnosti. Navíc vzhled... ehm, nazvěme ho kontroverzní...
D) Mazda 626 combi - DiTD, 2000+, prakticky nesehnatelná kombinace, navíc cena tak od 160t
E) Mišivbuši Galant TD, ještě větší raritka než mazda. IMho nádherný auto. Ten negativní sklon čumáku - mňam. Ale sehnat jo je nemožný.
F) Toyota Avensis, Imho ideální volba - dobrej motor, spolehlivý auto. celkem elegantní karoserie, prakticky se nekrade... akorát slušný seženeš 200T+. Za 160 maximálně vrak s bambiliónem najetých km...
Zbývá
1) Vectra neznám motory dTi, ale rv 2000 bez problémů do 150 seženeš...
2) O Xantii už tady kdosi psal - s tím souhlasím. Přidal bych i to, že 2.1 nebrat, pokud nemáš známýho automechanika, kterej do toho vidí - viz. Peugeot club a problémy s 2.1
3) Mondeo - nemá cenu brát starej model. Pro ceny aut po faceliftu (2001) jsou na tom stejně jako u toyoty...
4) P 406 - slušně vybavený auto začíná tak na 150ti (80kw), takže je to cenově na hraně.
Jinými slovy - pokud do toho chceš fakt dát +/- 150 t, vychází ti z toho Xantie, 406 a Opel. Cenově bude nejvýhodnější Opel, ale o oplech skoro nic nevím, takže nemůžu sloužit. Koukal jsem na TUV a spolehlivos přibližně stejná, Hdi imho lepší než dti.... 406 a Xantia - obě maj pro a proti...
Imho záleží, kde budeš auto kupovat (cz, de), protože pokud by to bylo v DE, celá řada mých poznámek neplatí (sehnatelnost). Taky bych vzal v úvahu, jestli máš ve svém okolí někoho, kdo se specializuje na určitej typ aut.
Já měl podobný dilema (s téměř identickým výběrem kandidátů, ale ve verzi sedan) a šel jsem do 406, protože byl imho nejhezčí, mám známýho co se specializuje na pažouty a mám zároveň dobrej servis na pažouty. Jinak bych si asi jel do německa pro avensis.
Jo a ještě k zmiňovanejm 206 a 307 - NEBRAT. Zvlášť ta 307ma byl totální propadák a ostuda pažoutu. Ona i 406tka má svoji bolístku - na našich terénních dálnicích odcházej (po cca 20t) tyčky stabilizátoru. Ale vzhledem k tomu, že jsou celkem levný, neřeším to...