Crossover/Compact SUV

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tombas 22. 2. 2018 13:39

Problém SUV není v přímé jízdě vysokou rychlostí, ale i v bezpečnosti. Stačí malý ťukanec a SUV jde přes boudu, vysoké těžiště je zpravidla kompenzováno tužším podvozkem, takže to prostě drncá. Tady souhlas s T.E.CHem, vzduchový podvozek nebo aspoň adaptivní tlumiče.
To, že ty z SUV máš lepší přehled znamená, že ten v osobáku za tebou vidí ***** a nedokáže včas zareagovat na překážku před tebou, nabere tě zezadu a ty jdeš přes boudu.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 2. 2018 13:41

teda videl sem mrte nehod SUV a zadnou pres budku, nerikam, ze nejsou, ale bude jich asi tolik, kolik u jinych typu aut. Neni duvod, aby slo SUV pres budku rychleji, jak dodavky, kombiky, MPV apod.
anonymni

Odeslat příspěvekod T.E.CH 22. 2. 2018 13:57

Co mám známé , tak kdysik vyzkoušely hodně druhů SUV a občas jsem se i svezl, no bylo to tvrdé a nepohodlné a ano drncalo to až mne to vždy zarazilo auta za mazec peněz(BMW/AUDI), občas i hustokola, že Tomáš by uronil slzu závistí... Většina nakonec ( ti co na to měli) skončili u Mercedesu...a ne kvůli vzhledu, kvůli podvozku. Pravda každej to pohodlí vnímá jinak...než si přesedne do lepšího.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod jurajec 22. 2. 2018 14:42

tombas píše:Problém SUV není v přímé jízdě vysokou rychlostí, ale i v bezpečnosti. Stačí malý ťukanec a SUV jde přes boudu, vysoké těžiště je zpravidla kompenzováno tužším podvozkem, takže to prostě drncá. Tady souhlas s T.E.CHem, vzduchový podvozek nebo aspoň adaptivní tlumiče.
To, že ty z SUV máš lepší přehled znamená, že ten v osobáku za tebou vidí ***** a nedokáže včas zareagovat na překážku před tebou, nabere tě zezadu a ty jdeš přes boudu.


Statistiky mluvi jasne, rozmerne a tezke vozy jsou bezpecnejsi nez ty ostatni, tyhle vlastnosti ma vetsina vozu v kategorii SUV, proto se SUV povazuji jako 'segment' za celkove bezpecnejsi. Nehody 'pres boudu' byly driv problem protoze se nedelaly pevne strechy vozu, dnes uz to nehraje roli v umrtnosti/poctu zraneni.

Pokud nemas odstup od vozu pred sebou nepomuze ti nic, i nizke auto jedouci pred tebou to muze zaflekovat jen tak... Argumentace typu ze jsi nevidel je dobra tak pro chlapy do hospody.

Osobne bych pri narazu zezadu radeji sedel v SUV kde mas sanci ze sila narazu pujde spis do spodni casti tela nez na hrudnik a hlavu. To same plati pri bocnim narazu. Samozrejme berme v uvahu podobne 'tridy' vozu neporovnam tu napr. Mercedes E-kombi s Dusterem apod. :)
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Pierr3 22. 2. 2018 15:12

jurajec píše:Statistiky mluvi jasne, rozmerne a tezke vozy jsou bezpecnejsi nez ty ostatni, tyhle vlastnosti ma vetsina vozu v kategorii SUV, proto se SUV povazuji jako 'segment' za celkove bezpecnejsi


Zdroj této informace? Takové ty menší a střední SUV nejsou o nic pevnější a těžší, než třeba bežné kombi. Nemyslím, že když se srazí např. Superb s Kodiaqem, tak že na tom bude Kodiaq líp. Jiná situace bude třeba při kolizi Q7 s Fiatem 500, ale to je o něčem jiném.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosto1992 22. 2. 2018 15:37

T.E.CH píše:Co mám známé , tak kdysik vyzkoušely hodně druhů SUV a občas jsem se i svezl, no bylo to tvrdé a nepohodlné a ano drncalo to až mne to vždy zarazilo auta za mazec peněz(BMW/AUDI), občas i hustokola, že Tomáš by uronil slzu závistí... Většina nakonec ( ti co na to měli) skončili u Mercedesu...a ne kvůli vzhledu, kvůli podvozku. Pravda každej to pohodlí vnímá jinak...než si přesedne do lepšího.

Dnesne SUV maju podla mna rovnako tvrde podvozky ako dnesne kombi/MPV. Naopak by som povedal, ze niektore SUV maju maksi podvozok nez velka cast kombi/MPV, pretoze sa pri nich sportova jazda nepredpoklada.

Samozrejme, ze auta z vyssej cenovej kategorie budu mat vyrazne lepsi podvozok, ale v rovnakej cenovej kategorii to je podla mna priblizne rovnake bez ohladu na kategoriu auta.
Hyundai Santa Fe, 2.2CRDi 142kw, 4WD, 8DCT
Dacia Duster II, 1.5dCi, 4WD
kosto1992
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jurajec 22. 2. 2018 15:41

Rozmerne a tezke vozy lepe chrani posadku, zdroj zde :
http://www.iihs.org/iihs/topics/t/vehic ... ight/qanda

Driver death rates calculated by IIHS illustrate the real-world advantages of bigger, heavier vehicles

A tady podrobnejsi statistiky za 2016 :
http://www.iihs.org/iihs/topics/t/gener ... r-vehicles
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Pierr3 22. 2. 2018 17:50

Tak těžší a pevnější je lepší, než lehké a vetché. O tom žádná. Ale hranice není SUV/neSUV.

-- 22. 2. 2018 17:56 --

Přidávám jeden starý a mnohokrát omletý příspěvek :D

http://www.pluska.sk/slovensko/regiony/fabia-prevratila-hummer.html
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod gstar 7. 11. 2018 09:26

Co Ford Kuga ? S dvoulitrovou naftou AWD mám spotřebu na dálky kolem 6,5l/100km, jinak průměrná kolem 7. Maximální pohoda na všech druzích silnic a jezdím s tím i na stavby občas do mírného terénu. s max. výbavou jsem jak v obýváku... jen po celokožených sedačkách trochu kloužu...:(
gstar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 7. 11. 2018 09:56

dětský zásyp by nepomohl? Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 11. 2018 09:59

Vzal bych hybrid, pokud tazatel ještě nevybral.
anonymni

Odeslat příspěvekod jurajec 7. 11. 2018 10:07

gstar píše:Co Ford Kuga ? S dvoulitrovou naftou AWD mám spotřebu na dálky kolem 6,5l/100km, jinak průměrná kolem 7. Maximální pohoda na všech druzích silnic a jezdím s tím i na stavby občas do mírného terénu. s max. výbavou jsem jak v obýváku... jen po celokožených sedačkách trochu kloužu...:(


to je postřeh po pulroce
jurajec
Štamgast

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků