tombas píše:Problém SUV není v přímé jízdě vysokou rychlostí, ale i v bezpečnosti. Stačí malý ťukanec a SUV jde přes boudu, vysoké těžiště je zpravidla kompenzováno tužším podvozkem, takže to prostě drncá. Tady souhlas s T.E.CHem, vzduchový podvozek nebo aspoň adaptivní tlumiče.
To, že ty z SUV máš lepší přehled znamená, že ten v osobáku za tebou vidí ***** a nedokáže včas zareagovat na překážku před tebou, nabere tě zezadu a ty jdeš přes boudu.
Statistiky mluvi jasne, rozmerne a tezke vozy jsou bezpecnejsi nez ty ostatni, tyhle vlastnosti ma vetsina vozu v kategorii SUV, proto se SUV povazuji jako 'segment' za celkove bezpecnejsi. Nehody 'pres boudu' byly driv problem protoze se nedelaly pevne strechy vozu, dnes uz to nehraje roli v umrtnosti/poctu zraneni.
Pokud nemas odstup od vozu pred sebou nepomuze ti nic, i nizke auto jedouci pred tebou to muze zaflekovat jen tak... Argumentace typu ze jsi nevidel je dobra tak pro chlapy do hospody.
Osobne bych pri narazu zezadu radeji sedel v SUV kde mas sanci ze sila narazu pujde spis do spodni casti tela nez na hrudnik a hlavu. To same plati pri bocnim narazu. Samozrejme berme v uvahu podobne 'tridy' vozu neporovnam tu napr. Mercedes E-kombi s Dusterem apod.