male auto na N1 - oplati sa? ide to vobec?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 10:28

Rozmyslam nad nejakym malym trojdverovym autickom (typu Yaris, C1, Jazz...), kedze predpokladane vyuzitie je najma v meste, na kratsie trasy a maximalne v dvojici.
Rozpocet by som videl na urovni 10-12 tisic euro a rad by som mal aj aku-taku vybavu (aspon manualna klima, autoradio s mp3, mohli by byt aj parkovacie senzory...), co by v ramci rozpoctu nemusel byt az taky problem...
Teraz mi vsak pribudla moznost stat sa platitelom dph a tym padom kupit N1 bez dane. Samozrejme nie je to zadarmo. Ci uz kvoli tomu, ze ako platca dph budem mat trosku narocnejsie uctovnictvo...alebo aj kvoli tomu, ze prestavba na N1 stoji tiez nejaku ciastku (napr. u skodovky myslim 600 euro - ale fabia je na mna uz moc velka :) ).
Zasadna otazka je, ktore ci taketo male auta je vobec mozne kupit ako N1? Ak s tym mate niekto nejaku skusenost, budem za nu velmi rad ;)
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 10:31

suah: jen si uvedom, ze neusetris DPH z castky za ktere to auto koupis, ale jenom z rozdilu mezi nakupni a prodejni cenou.

Takze:

auto koupis za 10 000 eur
casem ho prodas za 6000 eur
- realne usetris DPH jenom z toho rozdilu 10-6 tedy 4000 eur.
K tomu si pak pricti naklady na tu mrizku, horsi prodejnost takovych malych aut v N1 a extremni snizeni prakticnosti.

Takze si to spocitej sam, zda se ti to vyplati. Z meho pohledu se mrizkovani auta vyplati tak u vozu s cenou 1,5 milionu a vys a vyhledem si to auto nechat aspon 3-4 roky.
anonymni

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 10:42

To si uvedomujem, len som to nenapisal do zadania...v uctovnictve sa vyznam viac nez v autach :)
Planujem si ho udrzat aspon 5 rokov, takze ta hodnota bude potom tak-ci-tak nizka...tam by som problem nevidel. Znizenie praktickosti sa prejavuje ako? V com bude rozdiel oproti "beznemu" autu?
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 10:43

no mas tam tu mrizku, takze nesklopis sedacky, nic velkeho tam nedas apod. k tomu to drnci
anonymni

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 10:52

Aha...takze mriezka znamena nesklopenie sedaciek. To je u tychto aut dost zle...skoda, ze ju nedavaju hned za prvy rad sedadiel :)
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 10:54

no nekdy byva ta prepazka posuvna, to si musis zjistit jakou tam davaji.

Jinak z meho pohledu je to zbytecne. Usetris tam na DPH 40tiscis, za mrizku zaplatis 15...
anonymni

Odeslat příspěvekod MadMack2 1. 3. 2009 11:00

Jako jedno velke negativum bych dale videl, ze to auto je dale temer neprodejne...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 11:05

MadMack2, preco? V com je rozdiel oproti vacsim N1 autam?
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 11:06

suah: no kdo ma zajem si koupit stare ojete auto s mrizkou? to uz si do firmy nikdo nekoupi. A predelavat to na M1 je drahe
anonymni

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 11:16

Ale tak to je problem vsetkych N1 aut, kedze firmy kupuju najma nove...stale nevidim ten rozdiel medzi malym a velkym autom...
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MadMack2 1. 3. 2009 11:20

suah : Hlavni rozdil je v poctu mist, pro ktere je auto homologovano. Nevim, jak jsou na tom vami uvedena auta, ale treba Suzuki Swift N1 je pouze dvoumistne auto, Fabia ctyrmistne.
Kdyz se da dnes koupit jety Swift za par korun, kdo si koupi auto jen dvoumistne s mrizkou?
Nehlede na to, ze se tak nejak mluvi o mytnem i za N1 - samozrejme spekulace, ale za 4 - 5 let to muze byt realita...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 11:23

suah: proste z meho pohledu se to nevyplaci
anonymni

Odeslat příspěvekod suah 1. 3. 2009 11:32

4-miestne auto mi pride este v pohode, u toho dvojmiestneho by to asi mohol byt problem, to je pravda. Sam neviem, ci by som take chcel...

BTW ako sa da dopracovat k suzuki swift N1? Lebo co som pisal do suzuki, tak N1 auta nedodavaju.

Co sa tyka tej legislativy, radsej keby schvalili odpocet DPH aj u M1. Ved aj tak je to hlupost nutit podnikatelov kupovat nakladne auta...
suah
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 1. 3. 2009 11:35

suah: nikdo te nenuti to kupovat... proste zvas si to sam, zda se ti ta uspora vyplati. Kolik muzes pri cene 10tis. eur a napr. prodejni 3tis. eur usetrit? je to tak 1400 eur - cena prepacky. Takze usetris 0.
anonymni

Odeslat příspěvekod MadMack2 1. 3. 2009 11:35

Na odpocet DPH u M1 je tady na autorevue uz pekna fronta :-)

Kdyz jsem kupoval svoji kombi Fabii, taky jsem uvazoval o odpoctu a nakonec jsem od toho ustoupil, protoze :
- Auto by bylo 4-mistne, coz je nekdy pro nas problem.
- Prodat 4-mistne auto je mnohem tezsi a clovek na tom trati
- Do N1 jsem nemohl mit vsechni vybavu, kterou jsem chtel ( konkretne dymanic interier )
- Celkova cenova uspora mi vysla na cca 30 tisic, coz zdaleka nevyvazi vsechna vyse uvedena negativa.

Asi tak...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků