Brzdny ucinok - prekvapenia v dazdi

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jansko 13. 1. 2008 00:55

Zdravim vas,
mam takyto problem, ked vonku leje, dostava sa voda na kotuce a to brzdit potom nechce. na predoslom aute sa mi to nestavalo nikdy. Preco zrazu? Vari viac prsi? Respektive je to znak opotrebenia kotucov?

Uz som takto skoro nezabrzdil a stlacat narychlo brzdu naviackrat ako kedysi ked som este jazdil na skodovke sa mi zda smiesne na tuto triedu auta.

Poradte ake kotuce pripadne kupit na Allroada? Ake dosky? Tie co tam su uz asi nesu povodne ale ajtak nesu nic moc, teda skor nic ako moc.
:hm
jansko
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 13. 1. 2008 01:28

Zkusím si tipovat, že máš nějaké auto koncernu VW.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Honza42 13. 1. 2008 01:32

No jo, máš to v profilu, mám lépe koukat. No tak to se nediv. Mně taky dřív peugeot brzdil déšť nedéšť. A teď když mám VW tak čumím jako puk, že to mokrý nebrzdí. A kotouče peugeotu se i po delší odstávce lesknou. U VW stačí umýt auto a jsou během pár minut jako liška. Asi mají jiný materiál kotoučů.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod RRAAFF 13. 1. 2008 07:55

Mně to teda brzdí víceméně pořád stejně a nějaký zásadní rozdíl v brždění za deště nepoznám.
Jedině jestli nemáš nějaký liťáky, který mají málo paprsků (oproti minulému, které to nemělo třeba), čili se voda ze silnice k nim dostane snadněji než kdo má ráfky plnější nebo poklice.
Fabia 3 Combi 1,0 TSI 6MP Style MY21 - blind spot, adaptivní tempomat, care connect, DAB, parksystem P/Z...
Ex.Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + 2x Škoda Rapid FL 1,0TSI ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 306000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 1. 2008 08:47

RRAAFF píše:Mně to teda brzdí víceméně pořád stejně a nějaký zásadní rozdíl v brždění za deště nepoznám.
Jedině jestli nemáš nějaký liťáky, který mají málo paprsků (oproti minulému, které to nemělo třeba), čili se voda ze silnice k nim dostane snadněji než kdo má ráfky plnější nebo poklice.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 1. 2008 08:48

Honza42 píše: A kotouče peugeotu se i po delší odstávce lesknou. U VW stačí umýt auto a jsou během pár minut jako liška. Asi mají jiný materiál kotoučů.i/quote]


To mě taky překvapuje :?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 13. 1. 2008 09:03

MELLO píše:
RRAAFF píše:Mně to teda brzdí víceméně pořád stejně a nějaký zásadní rozdíl v brždění za deště nepoznám.
Jedině jestli nemáš nějaký liťáky, který mají málo paprsků (oproti minulému, které to nemělo třeba), čili se voda ze silnice k nim dostane snadněji než kdo má ráfky plnější nebo poklice.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 1. 2008 09:18

To jo, ale i ta jedna zakrytá strana může sehrát svojí roli.. :hm
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 13. 1. 2008 09:31

A kotouče peugeotu se i po delší odstávce lesknou. U VW stačí umýt auto a jsou během pár minut jako liška. Asi mají jiný materiál kotoučů.i/quote]
moja skusenostr kotucmi na 307 je taka, ze pri umyvani zostanu ako liska rovnako rychlo ako kazde ine ale menit som ich musel skor ako oblozenie :tleskani po 30 tkm (samozrejme oblozenie sa uz vymenilo spolu). Na sucasnom nepeugeote mi vydrzalo aj oblozenie 100 tkm bez problemov pri rovnakom jazdeni
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 1. 2008 09:38

Já mám blbé brzdy koncernu VW a přední desky jsem měnil prvně ve 117tis a zadní ve 128tis a kotouče nejsou sjeté ani na polovinu povolené tolerance. 8)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 13. 1. 2008 10:03

HondaMan píše:Nechci vypadat jako rejpal, ale myslím si že všechny kola mají z druhé strany díru (tedy 0 paprsků :-) ). /quote]


Taky nechci vypadat jako rejpal, ale napr. Fabia ma z druhe strany pred kotoucem kryci plech ;)
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 13. 1. 2008 10:07

a nie je to pridzene, ze ked je voda na kotuci, tak to zakonite musi brzdit zle?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod Petr1968 13. 1. 2008 10:09

je tam jen chvilku.
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 13. 1. 2008 10:23

ked on nepise, ci to brzdi zle len na zaciatku alebo stale....

ak to brzdi zle stale tak to asi vodou nebude...
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 13. 1. 2008 10:57

dest nemuze mit na brzdeni zadny ucinek. Tedy muze tam byt mikro-pozvolnejsi nastup, ale jinak urcite ne. Ty kotouce jsou pri brzdeni behem setin sekundy uplne suche, protoze tam okamzite vznika obrovska teplota. Takze bych hledal problem jinde, ale to, ze kotouc je mokry i deska, neovlivni brzdnou drahu.

Dokonce jsme kdysi na vyrazenych kotoucich a deskach zkusili fintu s vazelinou, kdy jsme natreli kotouc i desicky timto mazadlem a kupodivu, to brzdilo furt dost obstojne. A po asi 3tim prudkem zabrzdeni jsme uz nepozorovali zadny rozdil.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků