Jak jet úsporně s automatem?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kmarty 6. 10. 2005 21:55

Na kickdown t.j. proslapnuti plynu na podlahu (melo by u podlahy byt znat prekonani odporu navic) by se mela prevdovka snazit zaradit nejnizsi mozny kvalt. U trikvaltu to obycejne je podrazeni o jeden kvalt, u ctyrkvaltu to je 1-2 kvalty(podle toho jak mu to vychazi).
Jinak u mne(MeganeII) se prevodovka fakt snazi pri klidny jizde vrazit tam ctyrku co nejdriv - takze klidne i v padesati. Ale pak staci abych jenom lehce prislapl plyn a lup, je tam trojka. I kdyz taky ne uplne. Kdyz budu pridavat ten plyn pomalinku, tak tam ta ctyrka pocka, kdyz rychle, tak podradi.
Stejne tak voli rezimy podle toho jak jedu(klidna jizda az ostra jizda) a podle toho radi a i nechava ruzne vytoceny motor. Pri hodne klidny jizde bych rekl ze skoro podtaci motor, pri ostry s nim nechce klesnout pod 3000 ot/min. Pry se to uci podle poslednich peti minut jizdy. Pri proslapnuti plynu krome kickdownu navic jeste zmeni rezim razeni smerem k ostrejsi jizde nez by odpovidal tem poslednim peti minutam. Takhle nejak to funguje.
Neni to spatny, ale diky promennemu chovani ta prevodovka neni uplne na 100% "citelna" jako bejvaval ten blbouckej trikvaltovej automat co jsem mival. No treba se naucim, zas tak dlouho s tim jeste nejezdim. Anebo se proste prestanu zajimat jaky tam je kvalt a jaky ma motor otacky a proste "prevodovko, zarad tam co je potreba" :-)
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 7. 10. 2005 07:37

Mám DSG (O2, TDI 77), mé zkušenosti zatím ukazují na mírně vyšší spotřebu než s manuálem.

Přičítám to ale zatím (mám najeto asi 7 kkm) stále nezajetému autu, a hlavně stále zvykáním si na výhody DSG. Totiž stále se nemohu ubránit fantastickému rozjezdu s DSG, a tak obvykle (aniž bych chtěl) se nechám při rozjezdu unést s plyn. pedálem trochu víc přišlápnutým, abych si vychutnal neuvěřitelně rychlé zařazování jednotlivých kvaltů.

Také díky tomu, že u mě nyní převládá spíše městský provoz, všímám si že DSG řadí výrazně častěji, než bych řadil manuálně, což je sice z hlediska provozu motoru a jízdních vlastností určitě lepší, ale určitě to spotřebu ovlivní. To se ale dá jistě ovlivnit přepnutím řazení do "ručního" sekvenčního řazení.
Naopak při ustálené jízdě po dobré dálnici se mě spotřeba přibližuje manuálu, i když se zatím pořád nemohu dostat na špičk. hodnoty mé staré O1 s přečipn. TDI 66 (na 88 kW) v běžném provozu.

Mám za sebou miliony km s manuálem, desítky tisíc mil s kvalitním HDM automatem na US silnicích, ale DSG bych se již zbavoval velmi, velmi těžko, je to skutečně návyková záležitost. Zatím každý, který ji měl v mém autě možnost vyzkoušet, byl nadšen a nadšen.
Naposledy upravil KptBobr dne 8. 10. 2005 17:00, celkově upraveno 1
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elit 7. 10. 2005 11:37

Andr3w píše:nechcem sa hadat, ale dobry sofer radi rychlejsie s manualom ako s automatom



ve vyssich rychlostech sotva
elit
Nováček

Odeslat příspěvekod apex 7. 10. 2005 12:22

KptBobr: Myslím, že sis vybral dobře! :wink:
Tu spotřebu 66kW TDI asi nedohoníš, nové motory PD 1.9 a 2.0 berou tak o 0.5l/100km víc, ale zase líp jedou.
Paradoxně spotřebu sníží chiptuning (z vlastní zkušenosti doporučuji) :tleskani
apex
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmarty 7. 10. 2005 12:45

elit píše:
Andr3w píše:nechcem sa hadat, ale dobry sofer radi rychlejsie s manualom ako s automatom

ve vyssich rychlostech sotva

I v tech nizkych to je sporne. To si ten dotycny totiz jen mysli ze radi rychle.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 10. 2005 12:45

Nemá někdo zkušenosti, jak se rozjíždět s automatem tak, aby spotřeba byla nejnižší? Rozjíždět se zostra, nebo naopak pomalu plynule. Kdy má zkrátka hydrodynamický měnič nejmenší ztráty? Ocením zejména názory těch, kteří s automatem jezdí a mají palubní počítač, takže mohou sledovat, kdy to zkrátka bere nejmíň nebo nejvíc. Díky.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 10. 2005 13:09

Můj názor na rozjezd je, že by měl být co nejplynulejší, protože když je velký rozdíl mezi turbínkou a hnaným kolem v hydrodynamickém měniči, rapidně klesá účinnost, protože kapalina vytváří různé nežádoucí víření.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod elit 7. 10. 2005 13:15

Tak mi tedy reknete, kdo v manualu zaradi rychleji

http://www.mercia.cz/62.html
elit
Nováček

Odeslat příspěvekod -LK- 7. 10. 2005 13:24

Má zkušenost je taková, že pokud se rozjíždím plynule (ale daleko pod možnosti motoru), spotřeba je menší než pokud to ohulím a cestovní rychlosti dosáhnu dříve.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod apex 7. 10. 2005 13:29

n.f.x. píše:Nemá někdo zkušenosti, jak se rozjíždět s automatem tak, aby spotřeba byla nejnižší? Rozjíždět se zostra, nebo naopak pomalu plynule. Kdy má zkrátka hydrodynamický měnič nejmenší ztráty? Ocením zejména názory těch, kteří s automatem jezdí a mají palubní počítač, takže mohou sledovat, kdy to zkrátka bere nejmíň nebo nejvíc. Díky.
apex
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 7. 10. 2005 13:56

ja kdyz na to dupnu, tak to vypada, ze sezere min, neb trip computer nestaci zareagovat tak rychle :) V kazdem pripade je dobre se naucit vyuzivat setrvacnosti auta....
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 7. 10. 2005 14:00

Já to zkoušel na dlouhém táhlém kopci. Jednou jsem to jel tak, že jsem se co nejdřív dostal asi na 90/km hod a rychlost udržoval, pak jsem udělal to samé s tím, že jsem se rozjížděl tak, abych měl pokud možno aktuální spotřebu pod 15 litrů. Byl to sice opruz, ale když jsem pak porovnal spotřebované palivo (i to mi počítač ukazuje) u testu 1 a testu 2, tak ta 1 byla o něco menší.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 8. 10. 2005 18:52

Pomalá akcelerace by ale měla být teoreticky na rovině lepší. Kopec je samozřejmě něco jiného. Tam je motor vystaven velké zátěži a při pomalé akceleraci se nedosáhne ideálního poměru otáček motoru, který pohání turbínku a otáček hnaného ústrojí. Tento poměr má být asi 0,97 otáček motoru. Takže je jasné, že do kopce asi bude vážně lepší zabrat a pak jen jemně držet plyn. Na rovině ale bude asi lepší pomalá akcelerace. Z kopce by to chtělo vyzkoušet, ale zase jet podle otáčkoměru a zbytečně nedupat na plyn.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod n.f.x. 9. 10. 2005 11:54

Problém s udávanými hodnotami spotřeby je také v tom, že u manuálu je udávají při ideálním řazení, čehož běžný člověk těžko dosáhne. Automat naopak řadí přesně a ještě navíc udržuje motor v nižších otáčkách, než by to dělal člověk. Alespoň moderní adaptivní automat. Takže si myslím, že v reálu jezdí většina automatů úsporněji, než manuál se srovnatelným motorem. Navíc ten motor s automatem tolik netrpí a neopotřebovává se. Takže automaty jsou jednoznačné plus. Samozřejmě ve městě, s velkým množstvím rozjíždění si ten automat díky hydrodynamickému měniči vezme více, ale ne o tolik.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod n.f.x. 10. 10. 2005 10:36

Další dotaz je, zda-li všechny automaty mají přemostění hydrodynamického měniče. Nebo to nemusí být?
n.f.x.
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků