istarix píše:Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, zda někdo neví, kolik je taková minimální bezpečná trasa pro moderní diesel s filtrem pevných částic. Chystám se kupovat nové auto, ovšem v dané specifikaci je dostupné jen s dieselem. Auto bude jezdit převážně denní trasy v délce 20 a 25 km, většinou v jednom směru rozdělené. Tj např. ráno 20 km tam, odpoledne 5 + 15 km, občas mezi tím ještě popojíždění po městě. Tak jednou za 14 dní až měsíc to pojede 2x 200 km v kuse. Je to dost aby to nedělalo dieselu a filtru pevných částic problémy?
Je to tak nejak na hrane.
Sam provozuji diesla s DPF, denni najezd 30 + 30, 1x 14 dni 60+60, 1x mesicne 100+ + 100+, 1x do roka 1000+1000. DPF se vypaluje kazdych 400-900km (zalezi na kvalite predchoziho vypalovani), trva cca 8 min, zhruba 10 km.
Cim mensi podil mesta budes mit, tim lepe. pokud tech ranni 20-25km najedes mimo mesta v nejakem rezimu, ze motor bude porad v otackach vyssich nez volnobeh, tak bych se toho asi nebal. Taky zalezi na konkretnim aute, jestli to ma byt korejec nebo opel tak spise ne, pokud ford nebo VW tak ano. Jde o to, ze DPF na korejce a Opel stoji stale 70tkc+, ale na VW jen 15+20tkc, to takova darda neni pripadne.