Startování - problém

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 17:26

Zdravíčko,

Mám Ford Mondeo r.v. 2005, 2.0 TDCi, BWY, N7BA, nafta

Mám takový problém, když jdu třeba ráno k autu, nastartuji, tak někdy to trvá déle, než to chytne...
Až to chytne, tak otáčky nejsou stálé (ručička se pohybuje pod a nad otáčky volnoběhu - samozřejmě, nemám zmáčknutý plyn) a v zrcátkách vidím více výfukových plynů, než by mělo být.
Když mám otevřené okénka, jde to také slušně cítit.

Ale jakmile je už zahřátý motor, např. po pár km vypnu a zapnu motor, tak už to startuje tak, jak má.

Zdá se mi, že to tak dřív nedělalo...

Nevíte někdo, prosím, čím by to mohlo být? Abych věděl na co se mám připravit...
Zlobí to tak nějakou dobu a nechtěl bych nic zanedbat.

Předem děkuji za Vaše odpovědi. :)
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 17:55

EGR
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 17:58

Taky mě to už napadlo... že by to mohlo být tím šmejdem.

Pokud se zaslepí, nebudu mít problém na STK? Slyšel jsem právě, že by problém mohl být.
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 18:03

Nebude problém, EGR stráca funkciu od určitých otáčiek a nikto na nič nepríde, akurát musíš poladiť soft
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 18:06

A je to nějak finančně náročně? nebo je to nějak moc pracné? zaslepení EGRu.
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 18:08

Najdrahší je na tom asi úprava softu, neviem ako to má Ford, ale tipujem, že už je to riadené chytrejším systémom elektronicky, takže je to treba pomeniť v RJ. Fyzická úprava je ľahká, ***** sa tam kus plechu a je to.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 18:10

Okey, díky za odpověď. Aspoň, že to není nic vážnějšího.
Doufám, že to nějak vydrží do srpna... :/
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jean ViC 13. 7. 2014 18:21

nemuze spise nejaka zhavicka nezhavit?
nejsem nafta uzivatel,ale EGR bych rekl ze bude zlobit za jizdy hlavne
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 18:28

Môže aj to, ale ten dym je klasika pri EGR, keď ostane za studena zaseknutý a teplom sa povolí a potom už funguje normálne a postupne sa to zhoršuje
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 18:30

Ještě jedna mini otázka, je to vážná závada nebo ne? Vydrží to do srpna nebo to musí být řešené co nejdříve?
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 18:32

Vážne to nie je, ale môže sa stať, že auto z ničoho nič prestane reagovať na plyn, zadusí sa a zdochne a už ho nenatočíš, niečo podobné sa stalo mne, ale ešte som ho naštartoval a vpohode došiel do servisu.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 18:37

Zeptám se toho mechanika co a jak...
Co jsem koukal, tak ten pitomej EGR stojí 6-7k, to snad nemůžou myslet vážně... Za takovou bejkárnu, která navíc zvyšuje spotřebu.

To nechám zaslepit a bude... :)

Aspoň to nebude nijak moc finančně náročné, aspoň to tak vypadá, totiž, jinak to auto je v dost dobrém stavu.

Ještě jednou díky za rady... :)
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Filo0 13. 7. 2014 18:41

Tak všetko má nejaké plusy a mínusy, bez EGR sa to bude pomaly zahrievať (vyššia spotreba hlavne v zime), bude to hlučnejšie :-)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yesma 13. 7. 2014 18:43

Třeba ten EGR nějakým způsobem vyčistí. Je to šikovnej týpek. :)
Yesma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tycoon 13. 7. 2014 18:44

A nedá se ten EGR nejak vyčistit? I když je jasné, že zaslepení je definitivní řešení a motor za to poděkuje.
Jinak EGR má snižovat emise NOx a ty se na STK/ME neměří (měří se jen CO, HC a kouř).
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků