Jakou nabíječku autobaterií :) + baterii do fábie 1,4MPI

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod xampik 25. 3. 2013 20:33

Ol-da: Přesně tak, pravděpodobně se nestihne nabít krátkou jízdou :). Právě přemýšlím, jakou nabíječku. Jestli inteligentní anebo tu která nabíjí bez přemýšlení. Ale u té bez přemýšlení jsem se zamyslel nad tím, kdy jí odpojit ?
xampik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod michajel1 25. 3. 2013 20:44

Nie je náhodou Bosch S3 bezudržbová a nemala by sa nabíjať?
michajel1
Nováček

Odeslat příspěvekod Ol-da 25. 3. 2013 20:46

Kdy ji odpojit je jednoduchý - až budou články "vařit". Prostě až půjdou větší bublinky a docela hustě. Ne malinký bublinky sem tam, to uvidíš.

Michajel: Bezúdržbová znamená, že má omezené odpařování a není potřeba kontrolovat a dolévat elektrolyt. Nesouvisí to s nabíjením a vybíjením. Ale už jsem si taky říkal jak je u bezúdržbových baterií řešené plynování při silnějším nabíjení. Snad tam nějaké ventilky pro takový případ jsou.
Naposledy upravil Ol-da dne 25. 3. 2013 20:50, celkově upraveno 1
Ol-da

Odeslat příspěvekod xampik 25. 3. 2013 20:48

michajel1: Je bezúdržbová. V autě se také dobijí, nevidím důvod proč ji nedobít. To ji mám vyhodit ?

Ol-da: No tak já se dovnitř nekouknu, když jsou zatavená zátky.
xampik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ol-da 25. 3. 2013 20:51

No jo, to ja vlastně pravda, dovnitř kouknout nejde. Tak jedině měřit napětí (aspoň 12,5 V).

Teď se dívám jak taková Bosch S3 vlastně vypadá. Nahoře má dlouhou samolepku. Nejsou pod ní schované zátky? Nejdou vyšroubovat?

Tady je tabulka nabití baterie, jen to měření hustoty je teda pasé:
Přílohy
Aku.jpg
Aku.jpg (17.23 ) Zobrazeno 5092 krát
Naposledy upravil Ol-da dne 25. 3. 2013 21:43, celkově upraveno 7
Ol-da

Odeslat příspěvekod xampik 25. 3. 2013 20:56

Pod tou páskou je v samé velikosti takový plastový pás. Dál jsem to nezkoumal. Spíše teď koukám po nabíječce a nějak se nemůžu rozhodnout.

-- 25. 3. 2013 21:03 --

Olda: to je nějaký data sheet ?
xampik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod michajel1 25. 3. 2013 21:18

Rozdiel je v tom, ze v aute su ine prudove hodnoty pri nabijani ako ked to robis nabijackou. Tie bublinky ktore vidis pri nabijani je vodik a ten sa pri urcitom prude nevytvara. Tak si to s tym nabijanim premysli.
michajel1
Nováček

Odeslat příspěvekod Ol-da 25. 3. 2013 21:41

Tak přece bezúdržbovou baterii nevyhodím, když se náhodou vybije. Nějak ji nabít musím a plynování je při nabíjení běžný jev a výrobce s tím musí počítat.
Ol-da

Odeslat příspěvekod audis 25. 3. 2013 22:50

xampik píše:Ahoj,
rád bych si pořídil nabíječku na občasné dobytí. Rád bych se zeptal, jakou. Nejlépe asi cena/výkon. Budu nabíjet Bosch S3.

Rád bych něco levného, aby mi to starší baterie nabylo v pohodě a zbytečně nepřemýšlelo, jestli to vůbec dokáže nabít. Nejlépe také i bytelnou konstrukci :).

A také uvažuji, že bych pořídil baterii do Fábie 1,4 MPI. Jakou byste mi doporučili. Mám Bosch S3 a poprvé mi klekla po 2 letech občasného ježdění. Jezdím málo, předpokládám že budu asi baterie kupovat častěji než kdybych jezdil denně. Proto nevím zda levnější a častěji anebo dražší a méně ji měnit.

Také s ohledem na cenu (jsem student)

Děkuji :-)

Pokud chcete:
a) dobíjet průběžně, i bez demontáže z auta: tu automatickou z Lidlu za 500 kč. Je-li více peněz, tak dražší automatiku a hlavně víc Ampér. Aspon 12 A dle výrobce. Lidlácká vybitou baterii odmítá nabíjet. Odzkoušeno. Lidlácká se hodí jen jako prevence za málo peněz. Jestli a jak odmítavě chovají i dražší automatiky, nevím. A proto..
b) nabíječka pouze jako vyřešení problému, že ráno nenatočím: klidně za 500 kč nejlevnější a hlavně neautomatiku. Aspon 6 A dle výrobce za 500 kč (Tesco, autokely, atd.) . Je-li více peněz, aspon 15 A dle výrobce.

PS: Uváděné proudy píšou na krabici. V reálu se dobíjí polovinou a klesá k desetině v čase. Např. Tesco neautomatická nabíječka 6A za pětikilo začíná na 3 A, po pár minutách klesá na 2 A, po hodině 1,5 A a po 10 h klesne dobíjecí proud na 1 až 0,5 A. už nevím. Dobíjet tím 74 Ah baterii je tak na dva až tři dny dny, což je nepoužitelné. Jiné neautomatické a automatické nabíječky vykazují poměrově shodné výsledky. Prostě vlastnost. pointa2: Kdybych chtěl teoreticky baterii 74 Ah dobít za deset hodin, musela by dávat nabíječka pruměrně 7 A a na krabici by měla mít třeba 20 A. A taková je cenově hodně neuměrně vysoko. Závěr: čím víc ampér na krabici, tím lépe.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xampik 25. 3. 2013 23:36

A jakou by jsi mi doporučil neautomatickou nabíječku ? Na jednu stranu nechci nic extra, protože tak často nabíjet nebudu. Přemýšlím rovnou i o nové autobaterii. Má dnes smysl si koupit údržbovou baterii anebo spíše bezúdržbovou ?
xampik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod antek II 26. 3. 2013 00:00

michajel1 píše:Rozdiel je v tom, ze v aute su ine prudove hodnoty pri nabijani ako ked to robis nabijackou. Tie bublinky ktore vidis pri nabijani je vodik a ten sa pri urcitom prude nevytvara. Tak si to s tym nabijanim premysli.

To máš pravdu, málokterá nabíječka dokáže 30 - 40 A.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 26. 3. 2013 00:11

1. nabiječku klidně za to pětikilo z tesca, autokely, atd. To je jedno. čím víc ampér, tím lépe. Jestli to má být na nouzové použtí, beztak celý rok bude ležet ve skříni. tak na co investovat.

2. autobaterie: mraky výrobců za mraky cen. údržbo nebo bezúdržbo jsme nikdy nepřemýšlel. ty špunty si pětikorunkou klidně při dobíjení povolím. A beztak to nění občas ani potřeba. Drahou bych nekupoval. Stejně za 5 - 10 let chcípne. na výrobci nezálezí, vyjma fakt nějakých šmejdů.

A ted mám dojem:
- Jsou li nějaké pojistky nad baterií, pak brát bezúdržbovku. Aby výpary z baterie nepoškodili onu elektriku.

na jednom autě mám baterii, kde je z boku baterie vyveden vývod a hadičkou na zem, pro odvod čehosi. Předchozí auto zástavbu hadičky nemělo. Nevím co to je srandu, a zd ato náhodu není nějaký historický pozustatek tehdá chytré prevence.

Dobrý poměr výkon cena mají baterie Yuasa. Jinak cokoliv. Drahé jsou varta, bosh, bunner. Spíš bych nalezl ve svém okolí obchod, který nabízí baterii mých parametrů na výhodnou cenu a aby to nebyl šmejd a čína. U nás ve městě ta paní baterii přiveze a na autě prohodí. za cenu baterie. a její ceny jsou průměrné nebo nižší.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xampik 26. 3. 2013 00:26

V autokelly

1. "DO CF10354"
2. "DO CFAT18007B"

Bohužel mi nejdou nakopírovat odkazy

Jak jsem se všiml, tak podle vzhledu je vyrábí i jiné společnosti akorát mají jiné popisky. Jinak charakteristika apod. vše stejné. Nevím, kterou z nich :).
xampik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 3. 2013 06:11

audis píše:... klidně za 500 kč nejlevnější a hlavně neautomatiku. Aspon 6 A dle výrobce za 500 kč (Tesco, autokely, atd.) . Je-li více peněz, aspon 15 A dle výrobce.

PS: Uváděné proudy píšou na krabici. V reálu se dobíjí polovinou a klesá k desetině v čase. Např. Tesco neautomatická nabíječka 6A za pětikilo začíná na 3 A, po pár minutách klesá na 2 A, po hodině 1,5 A a po 10 h klesne dobíjecí proud na 1 až 0,5 A. už nevím....

Podle mě blbost, aktuální nabíjecí proud přece neurčuje nabíječka ale především sama baterka svým vnitřním odporem a vlastním napětím které při nabíjení postupně roste a proud proto úměrně klesá. Nabíječka by mohla proud zvýšit jen za cenu velkého nárůstu napětí.

Takže pro urychlení nabíjení nijak prakticky nepomůže ani když bude mít nabíječka na sobě napsané třeba 300 A.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 27. 3. 2013 09:23

Přesně tak.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků