Integrované dětské sedačky

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pflajshans 14. 8. 2011 07:28

Ahoj,
každým dnem očekávám volání dealera, že si mám přijet pro nové auto a manželka mě dostala dotazem, na který marně hledám odpověď.
Objednal jsem jako příslušenství integrované dětské sedačky na vnějších sedadlech druhé řady sedadel. To proto, abych nemusel neustále přehazovat sedačky mezi auty a i cenově nás to přišlo na stejné peníze, jako kdybych kupoval sedačky zvlášť (kvalitní ISOfix sedačky stojí > 5kKč).
A manželka mi včera nahodila dotaz: "A jsou ty integrované sedačky stejně dobré jako ty extra dětské sedačky?" No, dostala mě. Nějak jsem o tom nepřemýšlel (neb jsem předpokládádal, že výrobce nebude nabízet integrovanou sedačku o horší zádržné kvalitě), ale odpovědět jsem jí nedokázal. Hledal jsem na netu, googlil a googlil a nic nevygooglil.
Nečetl jste někdo nějaký test/recenzi/crashtest, kde porovnávají kvalitu těchto integrovaných sedaček proti klasickým připínacím sedačkám?
pflajshans
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dix_ 14. 8. 2011 07:33

Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pflajshans 14. 8. 2011 20:48

Děkuji za odkazy. Trošku jsem to pročetl, bohužel jsem na tom stejně jako předtím. Zatím testovali první generaci integr. sedaček a jen VW (oproti Mercedesu a Fordu) měl za bezpečnost stejnou hvězdu jako kvalitní sedačka Römer, ale v ostatních parametrech byl prohrávající na plné čáře stejně jako zbývající dva výrobci.
Jelikož to bude Sharan, tak nezbývá holt než počkat na nové testy a doufat, že v bezpečnosti si integ. sedačka nepohoršila oproti předchozí generaci a že na ostatních parametrech chlapci z Wolfsburgu pořádně zapracovali.
Ještě jednou děkuji za info.
pflajshans
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 15. 8. 2011 08:18

Můžu se zeptat, jaké jsou přednosti integrovaných sedaček v autě?
Sám mám vzadu 2 Romery v ISOFIXu taky více méně trvale, ale když je potřeba můžu je vydělat a zase mám normální sedadlo. Integrovaná sedačka ti ubírá místo k sezení.Nebo ne?
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pflajshans 15. 8. 2011 10:07

Integrovaná dětská sedačka vypadá stejně jako klasická sedačka, ale "zmáčknutím knoflíku" z dospělácké uděláš dětskou.
Asi nejvíce to ocení taxikáři, kdy nemusí v kufru vozit dětské sedačky (stejně to nedělají), ale nemusí pak odmítnout rodiče s dětmi. Prostě cvaknou a "vykouzlí" dětské sedačky z normálních.
Já ocením to, že když odvezu děti do školky, dojedu do práce a někam chceme s kolegy vyrazit, tak nemusím blbnout s vyndaváním sedaček, přenášením do kanceláře (v kufru obvykle místo není) a odpoledne před školkou (když kolegy někde vyhodím a jezdím), se nemusím se vracet do firmy pro sedačky a mohu jet přímo vyzvednout děti.
pflajshans
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 15. 8. 2011 10:17

Tak to potom jo. Nedovedl jsem si to představit.

Stejně mám ale raději extra sedačky, můžu si vybrat jakou chci a ne tu, kterou mi dá výrobce.

Navíc když jsem kupoval auto, taky měli v nabídce dětské sedačky Romer. Za nějakých 6000.
V obchodě jsem ji pak koupi za 3500.
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pflajshans 15. 8. 2011 13:34

Ale jo, pokud už klasické sedačky máš, tak ty integrované nemají pro tebe velký význam. My kupujeme druhé auto do rodiny a jelikož nechceme neustále přehazovat sedačky (i když máme isofixový, kde to jde výrazně snáž než u klasických s pásy), měli jsem na výběr, že buď koupíme další dvě sedačky (2x cca 5000,-) a pak neustále řešit vyndavání a skladování sedaček, když budu potřebovat svézt dospělé vzadu nebo za 11000,- připlatit za integrované, které zřejmě nebudou tak pohodlné jako sedačky od Römeru, ale na kratší cesty (škola, atd.) to stačí a na delší cesty tam přehodíme sedačky z prvního auta.
pflajshans
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bikes1 21. 10. 2011 12:28

Musím konstatovat, že naše děti si integrované sedačky Sharan 04, nemohou vynachválit. Jsou podstatně pohodlnější než Romer. Samozřejmě je nutno použít bezp.límec , měl byb být součásti dodávky k nové sedačce.
bikes1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Patozzi 7. 2. 2012 12:44

Existuje ale ještě jedna nevýhoda integrovaných sedaček, vím to dobře, protože jsme o nich hodně uvažovali - ta místa, na kterých je ta možnost proměnit je v dětské sedačky, jsou pak výrazně méně pohodlná při normálním sezení dospělých. Jsou tvrdší. Takže jakmile nebudete potřebovat dětské sedačky a vzadu se bude sedět na normálních sedadlech, budou si třeba ti, kdo budou muset sedět vzadu, stěžovat při delších cestách na svá pozadí ^^
Patozzi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 7. 2. 2012 13:25

Asi záleží na provedení. Já je mám u Sharana '11 a prakticky není poznat rozdíl mezi střední sedačkou a krajními, kde jsou ty integrovaný.
On se zvedá téměř celý sedák, kromě poslední cca. 20% sedáku (u opěrky zad) a tvrdost je stejná, aspoň u nás to nikdo nepoznal. Jediný rozdíl oproti normální je snad v tom, že sedačka v normální poloze má řez oproti normálnímu sedáku mezi zvedací částí sedáku a částí, která zůstává dole.
Netvrdím, že někdo ten rozdíl nepozná, ale to už musíš mít fakt citlivou *****. ;-]
Nicméně vzhledem k tomu, že integrovaný sedačky mohu kdykoliv zvednout či položit, aniž bych je pak musel vozit v kufru, tak u nás jasně vítězí oproti klasickým sedačkám.
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vilik 7. 2. 2012 13:40

Patozzi píše:Existuje ale ještě jedna nevýhoda integrovaných sedaček, vím to dobře, protože jsme o nich hodně uvažovali - ta místa, na kterých je ta možnost proměnit je v dětské sedačky, jsou pak výrazně méně pohodlná při normálním sezení dospělých. Jsou tvrdší. Takže jakmile nebudete potřebovat dětské sedačky a vzadu se bude sedět na normálních sedadlech, budou si třeba ti, kdo budou muset sedět vzadu, stěžovat při delších cestách na svá pozadí ^^

Když tě posadím do Sharana a nechám tě vyzkoušet všechna zadní sedadla, ujišťuji tě, že nepoznáš, v kterém je ukryta dětská sedačka.

pflajshans píše:Děkuji za odkazy. Trošku jsem to pročetl, bohužel jsem na tom stejně jako předtím. Zatím testovali první generaci integr. sedaček a jen VW (oproti Mercedesu a Fordu) měl za bezpečnost stejnou hvězdu jako kvalitní sedačka Römer, ale v ostatních parametrech byl prohrávající na plné čáře stejně jako zbývající dva výrobci.
Jelikož to bude Sharan, tak nezbývá holt než počkat na nové testy a doufat, že v bezpečnosti si integ. sedačka nepohoršila oproti předchozí generaci a že na ostatních parametrech chlapci z Wolfsburgu pořádně zapracovali.
Ještě jednou děkuji za info.


Mohu porovnat "inovaci" sedaček Sharana 2001 a 2007. V 2001 jsou samonavíjecí pásy, které byly v ročníku 2007 nahrazeny za levnější, ručně nastavitelné. Kdo kdysi jezdil se škodovkou, nebo třeba žigulem si vzpomene. Jinak v konstrukci není viditelný rozdíl.

K té bezpečnosti. Sedačka je integrována do dospělácké sedačky, takže když udrží skoro metrákového dospěláka, udrží i X kilového červíka. Navíc si celou sedačku můžeš otočit proti směru jízdy, což je při čelním nárazu určitě lepší, než viset za pásy.
Naposledy upravil vilik dne 7. 2. 2012 17:13, celkově upraveno 1
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Patozzi 7. 2. 2012 13:53

ad vilik:

:)) ... tak to tě naopak ujištuju já, že poznám. Právě Sharana model 2011 jsme vybírali a právě v něm jsem to zkoušel. Poznal jsem to okamžitě, stejně tak to okamžitě poznala i moje žena. Na první posazení, nemuseli jsme v tom ani cestovat (i když i to jsme zkusili). Však je ta sedačka s tou integrovanou autosedačkou na posed mnohem, mnohem tvrdší!
Patozzi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 7. 2. 2012 14:00

No tak to máme štěstí, že tak jemné pozadí nemáme, abysme to poznali. :-D
A není to třeba tím, že se ty sedáky za nějakou dobu vytvarují a změknou? Já mám Sharana půlroku a opravdu po půl roce používání nepoznám rozdíl...
Přirovnal bych to k nové matraci - nová je tvrdá, nepoužitá a po pár týdnech se ti poddá úplně jinak než na začátku...
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Patozzi 7. 2. 2012 14:27

Já nevím, já jsem se domníval, že je to tím, že jakoby dosedám na ty plastové díly té autosedačky, že jakoby to polstrování mezi tím plastem a sedací plochou je moc nízké...

-- 7. 2. 2012 14:28 --

... mimochodem, řidiči Pavle, jak jsi s tím novým Sharanem spokojený? Doporučuješ? My jsme se pořád ještě definitivně nerozhodli. Jaký máš motor?
Patozzi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 7. 2. 2012 14:47

Domnívám se, že to bude tím vysezením (a tím se to srovná s normálním sedákem). Třetí řadu sedaček jsem zatím použil parkrát a jen na kratší cesty a když se na ně teď po půlroce posadím, tak to je jako sedět na prkně oproti sedačkám vepředu, které už jsou "vysezené".
Jinak se Sharanem spokojenost. Tady si můžeš přečíst moje prvotní zkušenosti: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=811&t=1103696&st=0&sk=t&sd=a&start=195
Možná bych se mohl rozepsat po půlroce užívání. Jak jsem si tam nastrkal skoro všechnu příplatkovou výbavu, tak o to více kur vítek tam mám. :-D
Kdyžtak můžeme pokračovat tam, tady je to offtopic.
řidič Pavel
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků