Spravny zabeh motoru 1,6 CRDi VGT, 85 KW / 115k

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod m4lcolm 16. 4. 2010 09:13

Jintaj píše:Korejci jsou výjimka :roll:
Ale diesel bych prostě prvních 1000-1500 km netočil přes 2500 rpm (studený přes 2000). A potom udělal výměnu oleje (i když manuál povoluje delší interval) kvůli odstranění kovových mikročástí ze syrového motoru. :idea:
P.S. je to i v parametrech motoru - max. Mk (255 Nm) je při 1900 - 2750 rpm.

Takže třeba svoji Fabku 1,4 74 kW i Stilo jsem měl zajíždět ve 4500 otáčkách, kdy mají maximum krouťáku? :mrgreen:
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod speleo 16. 4. 2010 09:14

Taky souhlas s m4lcolmem :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dulius 24. 4. 2010 13:10

dik, ako je to s otackami? povedzme na 5ke ked idem - ake nizke otacky su este OK a kedy uz treba podradzovaty do 4ky?
viem, ze na mojom Fusiku, benzinaku, ta spodna hranica bola niekde na hodnote 1300 - 1400, kde som uz musel podradzovat, aby som motor nedusil ...
admin Fusion webu http://fusion.fordclubs.org/
dulius
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 24. 4. 2010 14:39

jeslis to poznal u benzinu, tak to u diesela poznas o to lepe. jinak ty otacky ti reknu, jen mi dodej info jako sklon svahu, rychlost vetru, jak moc hodlas zrychlovat, kolik lidi mas na palube, zapla klima,...
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dulius 24. 4. 2010 20:33

no, myslel som ze s dieselom mozem ist na nizsie otacky, preto sa pytam ...
mam zatial 600 km najazdenych a citim to tiez na nejakych 1200 az 1300, kedy uz ten motor potrebuje podradit ...
admin Fusion webu http://fusion.fordclubs.org/
dulius
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jones2k 25. 4. 2010 07:11

Tyhle otazky mely jit spis na techniky od Fordu pri koupi ne?
ZTE Blade, Dell E6410
Jones2k
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BigFoot007 25. 4. 2010 08:20

dulius - v prvych aspon 3000 km som nikdy nepodtacal diesel - mam dva ktore som zabehaval v poslednych 2-3 rokoch, oba su to take vyssie otackove diezle - pod 1800 su mrtve(i fiesta i tiida), i ked teraz tiida(renault 1.5 dci pod kapotou so 78kW - nieco podobne ako to tvoje) po zabehu v pohode znesie aj 1600 otacok na 4. po meste(vychadza to cca na 55 tacho), ale do kopca by som uz na tom na tych otackach nesiel, proste je to pocut ze to nemusi...
sam uvidis a budes pocut, co sa motoru paci a co nie, ak budes jazdit vela kratsich tras, je dobre to potom pri tych dlhsich trasach poprehanat po zahriati az do cerveneho pola a "vypalit" sadze
Have you tried turning it off on on again?
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hodas 25. 4. 2010 08:30

dulius píše:Zdravim, je to Kia Ceed, 1,6 CRDi VGT, 85 KW / 115k - rocnik 2009, teda 5 st. prevodovka
poradite mi ako to auto spravne zabehnut?

mal som Ford Fusion, ktory som zabehol velmi dobre, nakolko papierovo je 6.5 priemerka a ja som ju mal okolo 6.0, takze velka spokojnost ... bol to 1.4 benzin ...

s dieselami nemam skusenost, takze privitam kazdu radu, dakujem



Mám na stejném autě a stejném motoru najeto cca 115 000 km. Doporučuji prvních cca 2000km rozhodně nepodtáčet, tzn jezdit v otáčkách 2 - 3 000 otáček. To motor už jakž takž funguje, ale rozhodně není přetočený. Než začněš předjíždět, nech ho ohřát (5 min dle mého stačí), pokud jsi jel rychleji, tak po zastavení ho nech půl minutky běžet na volnoběh. Kontroluj si olej, dle mého se ceed s naftou mění po 20 000, těžkoříct, zda má význam první olej měnit dřív...možná bych to po 10 000 vyměnil, ale asi je to zbytečný. Kdyžtak se ptej...

-- 25. 4. 2010 09:32 --

No a až budeš mít kolem 2 - 3 000km, tak si ho začni pěkně zajíždět... :twisted:
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dulius 25. 4. 2010 09:43

vdaka chlapi, oki, nebudem podtacat ... a teraz sa chystam na dlhsiu trasu, takze na to aj trosku sliapnem ...

olej sa ma menit po roku, alebo 20t km, uvidim, mozno vymenim skor, aj niekto iny mi to radil ...

Jones2K: asi si si nevsimol, ze sa bavime o 1.6 dieselovom motore znacky Kia ...
admin Fusion webu http://fusion.fordclubs.org/
dulius
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BigFoot007 25. 4. 2010 10:33

20t km je mozno az prilis vela, sam mam na tiide dokonca pc interval 30t km, optimum je 15t, max tych 17-18t km(to robim +- ja , nechce sa mi chodit skorej do servisu).
Hlavne nerob take veci ako ze na dialnici pojdes na 5. do kopca a pod 1800ot(radsej tam vraz trebars aj v tom pripade 4 i za cenu vyssich otacok), tam uz je to hodne na ten motor zataz takto v zabehu, i ked sam uvidis ze co a ako, mas trosku inu krivku ako ja(aj momentovu aj vykonovu)

jo a na oleji pri garanckach nesetri - castokrat si mozes doniest vlastny olej(zavisi to od servisu), a vacsinou aj na tom usetris, i ked neviem co je original odporucane pre Hyundai/kiu
Have you tried turning it off on on again?
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 25. 4. 2010 19:18

dulius píše:no, myslel som ze s dieselom mozem ist na nizsie otacky, preto sa pytam ...
mam zatial 600 km najazdenych a citim to tiez na nejakych 1200 az 1300, kedy uz ten motor potrebuje podradit ...

Já teda s benzinama chodím níž než s dieselama, u benzinu točím 1000-7000, u nafty většinou tak 1600 do 3500 a řadím daleko častěji, by mě zajímalo kde se vzala hláška, že u nafty se "nemusí" řadit.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cykloš 26. 4. 2010 16:47

u benzinu jezdit od 1000 otáček. Šlape ten motor v pohodě? Takové otáčky mě Astra točí na volnoběh
cykloš
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 26. 4. 2010 20:21

Jo šlape v poho, po městě využívám docela často takto nízké otáčky, samo nechci po motoru žádný zázrak a jen ho šolíchám. U nafty mi vadí to dunění a vibrování při takto nízkých otáčkách, i bez plynu to je chrochtání jak ve vepříně :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dulius 26. 4. 2010 21:58

no chlape, neviem s akymi benzinovymi motormi ides od 1000, ale keby si siel napriklad na Fusione 1.4 benzinaku tych 1000 v pohodke, tak ten motor za chvilu zabijes, ved tam na volnobehu mas okolo 900
admin Fusion webu http://fusion.fordclubs.org/
dulius
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 27. 4. 2010 20:33

Hele nemá to cenu, kdo nemá cit, tak to nepochopí, občas je motor skoro podtočený i třeba v 1800rpm, záleží na podmínkách provozu.

Jinak s tebou uváděným autem jsem jel a tu 1.4 bych za podařený motor moc neoznačoval...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků