SAAB 9000 2.0 - naklady, skusenosti

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod warhog 12. 3. 2008 19:51

Zdravim pekne krasne

uz som tu raz zalozil tema v sekcii vyber auta,

teraz ma uchvatil a to skutocne SAAB konkretne 900 alebo 9000

Pozeral som nejake ponuky na internete, nie je ich vela ale nasiel som par kuskov

SAAB 9000 2.0

http://saab-9000.autobazar.eu/card.php?id=430313

Zaujimava cena, sledoval som ho dlhsie ked ho pridal na web bol za 80000sk ale to je uz nejaku dobu stale tam.

Potom

SAAB 900 2.3 T

http://saab-9000.autobazar.eu/card.php?id=421111

A teraz:

Jazdim prevazne v meste, cca 90% casu, potrebujem priestor na vysku(mam 188cm), komfort, pasivnu bezpecnost.

Zaujimaju ma postrehy co sa tyka spolahlivosti a prevadzkovych nakladov, Mazdu zatial uzivim s prehladom. A ci zobrat radsej hladky 2.0 motor alebo ... ?

Taktiez nezdaju sa Vam ceny tych aut nizke? Vseobecne do 100 000sk som nasiel par ale vsetky su podozrivo lacne.

Oj a aj spotreba? Viem ze 2.0 jazdi po meste s kludnou nohou za 8 ... s ostrou?
Dakujem za akekolvek postrehy
BMW 520i 1997 - 8.1l/100km
ex:Mazda 323 1.6i(64kW) 1990 - 7.5l/100km - 214tkm
warhog
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod beavis 12. 3. 2008 21:16

Zdravím !
nejprve doporučuji projít saabí weby: saabinfo.net, parkoviste.koukej.info, saabundergrownd a pod.
Ten první kousek je až podezřele levnej. Já mám teď stejnýho. Ten druhej je stejný jako můj minulý SAAB (já měl 2,0 turbo) a takto starého auta bych se už bál. Navíc ten stav km asi taky nebude podle pravdy. Osobně bych nikdy nekupoval SAABa z normálního bazaru. V Praze je pan Halda ( saab-autobazar.cz ) a jeho služby mohu více než doporučit. Teď tam třeba má krásný modrý CS a cena by prý byla tak 58 000. Je to po prvním majiteli z Itálie. Bez koroze, udržované. Já si od něj nechal auto dovézt a jeho jednání by mělo být vzorem všem co auta prodávají. Řekl jsem o co mám zájem, až něco přivezl, tak zavolal, já se na to jel podívat, dal jsem zálohu a on na své náklady uvedl auto do perfektního stavu ve kterém mi ho prodal (olej, filtry, svíčky, nové hadičky, klíňák, napínák, silentbloky ramen, různé detaily v interiéru). Navíc dává záruku, kterou, jak je zřejmé z příběhů jiných uživatelů, se nebojí uznat. Ale nevím jak to je při prodeji do SK.
Zapomeň na spotřebu po městě 8. Já jezdím denně do práce tu nejhorší variantu - 5 km se studeným motorem a s velmi klidnou nohou v zimě za 10-12 podle mrazu, v létě lehce pod 10. Dálnice při 120 tak 8, při 130 jsem teď jel v sobotu Brno-Praha-Brno za 8,3. Nejlepší jsou okresky, to se dá za 7-7,5.
Prostor ti rozhodně nebude chybět :-) O ceně dílů si nejlépe uděláš představu na saabtuning.cz. Motor 2,0 LPT (lehké turbo 0,4 bar) stačí na normální klidné ježdění, což je můj případ. Oproti plnýmu turbu to je hodně slabší, nemluvě o 2,3. S tím jsem zažil hodně legrace :-)
Ne, nehádejte, mám SAABa...
beavis
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod warhog 12. 3. 2008 22:49

beavis píše:Zdravím !
nejprve doporučuji projít saabí weby: saabinfo.net, parkoviste.koukej.info, saabundergrownd a pod.
Ten první kousek je až podezřele levnej. Já mám teď stejnýho. Ten druhej je stejný jako můj minulý SAAB (já měl 2,0 turbo) a takto starého auta bych se už bál. Navíc ten stav km asi taky nebude podle pravdy. Osobně bych nikdy nekupoval SAABa z normálního bazaru. V Praze je pan Halda ( saab-autobazar.cz ) a jeho služby mohu více než doporučit. Teď tam třeba má krásný modrý CS a cena by prý byla tak 58 000. Je to po prvním majiteli z Itálie. Bez koroze, udržované. Já si od něj nechal auto dovézt a jeho jednání by mělo být vzorem všem co auta prodávají. Řekl jsem o co mám zájem, až něco přivezl, tak zavolal, já se na to jel podívat, dal jsem zálohu a on na své náklady uvedl auto do perfektního stavu ve kterém mi ho prodal (olej, filtry, svíčky, nové hadičky, klíňák, napínák, silentbloky ramen, různé detaily v interiéru). Navíc dává záruku, kterou, jak je zřejmé z příběhů jiných uživatelů, se nebojí uznat. Ale nevím jak to je při prodeji do SK.
Zapomeň na spotřebu po městě 8. Já jezdím denně do práce tu nejhorší variantu - 5 km se studeným motorem a s velmi klidnou nohou v zimě za 10-12 podle mrazu, v létě lehce pod 10. Dálnice při 120 tak 8, při 130 jsem teď jel v sobotu Brno-Praha-Brno za 8,3. Nejlepší jsou okresky, to se dá za 7-7,5.
Prostor ti rozhodně nebude chybět :-) O ceně dílů si nejlépe uděláš představu na saabtuning.cz. Motor 2,0 LPT (lehké turbo 0,4 bar) stačí na normální klidné ježdění, což je můj případ. Oproti plnýmu turbu to je hodně slabší, nemluvě o 2,3. S tím jsem zažil hodně legrace :-)m/quote]


Hmm cize ten 2.0 CSE - ten prvy SAAB z mojho linku je ten s lahkym turbom hej? No spotreba mi je sumafuk teoreticky, ide mi o priestor a spolahlivost.

Inak dakujem za prispevok ;)

Toho druheho som videl na vlastne oci a je bezchybny, nadherny lak bez vady a interier v kozi taktiez velice dobry ale zase 2.3 turbo... bohvieako stare turbo a ta spotreba musi byt uz fakt "husta"
BMW 520i 1997 - 8.1l/100km
ex:Mazda 323 1.6i(64kW) 1990 - 7.5l/100km - 214tkm
warhog
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormbringer 12. 3. 2008 23:52

http://www.mujsob.cz

i když tam je o kvalitách saabů zakázáno mluvit. :)
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod beavis 13. 3. 2008 08:37

Jo, dvoulitr 110kW je lehký turbo. U toho prvního je ještě divný, že to má být výroční model Anniversary a má sedadla ve veluru, ač by měla být z dvojí kůže.
2,3 turbo nežere zas o tolik víc. Třeba na dálnici může brát i míň, oproti tomu po městě za studena je to horší. Já jezdil v automatu za 13,5 stejný úsek co s 2,0 za 10. Ale zase to svezení s 2,3 turbo bylo někde jinde. Teď jsem raději bral slabší motor, ale krásný, zachovalý stav. U 2,3 turbo je větší pravděpodobnost, že to auto dostávalo za uši, nevíš jestli předchozí majitel tomu nedupal za studena, jestli nechával chladit turbo, atd...
Ne, nehádejte, mám SAABa...
beavis
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 3. 2008 14:11

SAAB 9000 je jedno z nejspolehlivějších aut na světě a jediné jeho mínus je dnes už zastaralý hranatý design. Vše ostatní mu můžou i mnohem novější komkurenti jen závidět.
Pro časté jízdy po městě na krátké vzdálenosti jsou nejvhodnější atmosférické verze, 2.0 LPT je rozumný kompromis pro případ, že hodláš jet občas i na delší trasu. Na rozdíl od "plnotlakého" turba sice nemá tak velkou výkonovou špičku, ale průběh výkonu i Mk je mnohem vyrovnanější v celém spektru otáček. Dalším důvodem, proč koukat po ATM verzi, je jistě mnohem menší opotřebení motoru i celého vozu, neboť s ním jistě neměli předešlí majitelé tak závodnické ambice. Např. nejnadupanější verzi Aero 2.3 T/164 kW bude kvůli tomu dost těžké sehnat v solidním stavu za přijatelnou cenu. Ovšem ty výkony... viděl jsem Aero čipnuté na 700 HP!
Verze 2.3 T/147 kW bude jistě méně problémovou volbou, pokud chceš prohánět na dálnici bawory a tédéíčka. A pokud chceš lepší dynamiku, není problém ho čipnout. 2.3 LPT/125 kW u nás moc nejezdí, ale např. ve Švýcarsku byla dost častá. Nejlepší vozy pro výběr jsou od r.v. 1996, kdy karoserie dostala v pořadí druhý facelift (první, mnohem výraznější byl v r. 1991) a dost věcí se vychytalo. Poslední model vyjel na začátku roku 1998 a putoval rovnou do firemního muzea.
9000 se perfektně ovládá, má naprosto famozní dynamiku i u nejslabších verzí, o Aero nemluvě. Podvozek mají všechny modely stejný, pouze Aero má tvrdší pérování, sníženou světlou výšku a sportovní tlumiče. Interiér nabízí např. v oblasti ramen jeden z nejširších prostorů pro posádku, bezpečnost je u SAABu pověstná.
Jedinou slabinou podvozku je tuhá zadní náprava (podobnou konstrukci má např. Škoda Octavia II), díky níž je vůz citlivější na příčné nerovnosti, a pak i poddimenzované brzdy (vzhledem k výkonům přeplňovaných verzí). Další problém byl s motorem 3.0 i, V6/155 kW, který se do 9000 montoval od r.1994 do verze Griffin s karosérií sedan a nejvyšší výbavou. Dynamiku má podobnou jako verze 2.3 T/147 kW, ale mnohem vyšší spotřebu a navíc měl konstrukční vadu v rozvodech s řemenem, který se musí pravidelně měnit (čtyřválcové motory mají rozvodový řetěz). Vinou jeho velké hmotnosti se vůz chová mnohem nedotáčivěji a přední náprava pod ním docela trpí.
Jinak turbodmychadlo Garett není problematickou částí motorů u SAABa (na rozdíl od zapalovací kazety SID). Pokud se k němu předešlý majitel choval slušně, vydrží mnohoset tisíc km bez poruchy...
anonymni

Odeslat příspěvekod stormbringer 13. 3. 2008 14:53

No měl bych pár poznámek:
-9000 možná (spíše jistě) není až tak úplně z nejspolehlivějších aut, ale relativně dobře se opravuje (oproti novějším Saabům) jinak když se mu dá to co potřebuje, vydrží "věky" a třeba milion kiláků. Design je věc subjektivní, ale mě se jeho ostré a dynamické tvary moc líbí - působí prostě ne snad nadčasově, ale naprosto mimočasově - moderní v masovém měřítku snad jeho design nebyl nikdy.
-Waste u LPT se snaží udržovat prakticky pořád tlak v sání cca. O,4 baru což má za následekvcelku nenásilný průběh síly motoru tedy spolupráce výkonu a krouťáku který však rozhodně není plošší než u plnotlakého turba (u Aera je nahoře rovný jako stůl). LPT může mít vyšší spotřebu na dálnici. Možná.
-LPT, íčko nebo Aero, mě se zdá že procento šrotů je asi mezi nimi stejné.
-Aero se 700 HP určitě není čipnuté, ale kompletně předělané. Čipnutím se dá myslím získat tak 300 HP.
-Nejlepší motory byly do m. r. 1994, pak se u nich začaly vyskytovat závady známé z prvních sérií 9-5 tedy například i "záhadná" zadření hlavních ložisek motoru.
-Vysvětlí mi někdo konečně čím je víceprvková tuhá zadní náprava s panhardskou tyčí horší než současné multilinky kromě toho že má vyšší zástavbový rozměr? Jinak je trvanlivější, ve větším rozsahu zajistí lepší geometrii kontaktu s vozovkou, má stejné neodpružené hmotnosti a je levnější - podle mého názoru je to věc marketingu a komu se na multilinku už něco vysypalo jistě ví že přínos nevykompenzuje cenu...
-Ano, vůz je poměrně citlivý na krátké příčné nerovnosti v zatáčce, ale byl bych opatrný s připisováním tohoto jevu právě tuhé nápravě
-Octavia II má odlišnou konstrukci zadní nápravy. Zcela.
-Motor 3.0 V6 není špatný a rozhodně nemá MNOHEM vyšší spotřebu než 2.3T a mluvit v případě 9000 která prakticky nedotáčivá v pravém slova smyslu vůbec není o mnohem větší nedotáčivosti...
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 3. 2008 15:22

Motory do r.1994 byly superspolehlivé hlavně proto, že neměly vyvažovací hřídele. Takže i teoreticky na nich nebylo nic, co by se mohlo v***at.
Design je pro někoho nadčasový, pravověrný SAABista na něj jistě nedá dopustit, ale "normální" člověk na první pohled uvidí Fiata Cromu.
Aero má s FTP společný pouze blok. SDI, vačky, ŘJ, turbo, resp. přeplňovací tlak, má zcela někde jinde.
Jezdím, pravda 9-5 combi, ale ani při zkušebním smyku na mokré dlažbě se nechovala nedotáčivě - sunula se v pravé zatáče naprosto čitelným driftem. A ani retardéry jí moc nerozhodí. Takže na tom multilinku přece jen něco bude...
A když chce někdo živit opelácký šestival v nejvyšší kategorii PR, jeho věc. Tyhle ojetiny jsou ve srovnání s turboverzemi opravdu mnohem levnější 8)
anonymni

Odeslat příspěvekod stormbringer 13. 3. 2008 15:43

Motory 2.0 mají od r. 94 vyvažovačky. 2.3 už od začátku (89). Problém je spíš v materiálu bloku, respektive ´v jeho síle a vnitřním uspořádáním jeho odblitku. Aero má s 2.3T společného úplně všechno krom ventilů, turba (Mitsu namísto Garretu) a mapy v řj. (jo, má vyšší kompresi dosaženou menším vybráním v pístech). S tou zadní nápravou nerozumím, 9000 se chová prakticcky stejně...

Co se V6 týče, motor je to dobrý (Opel je pouze blok) a je velmi příjemné s ním jezdit, ale je potřeba mít dobrého servisáka - slyšel jsem o mechanicích kteří radši podali výpověď než aby dělali na tomhle motoru rozvody a není to vtip. Ale když člověk nezmatkuje není to nic co by se nedalo zvládnout.
Naposledy upravil stormbringer dne 14. 3. 2008 09:22, celkově upraveno 2
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod warhog 13. 3. 2008 15:48

No chcem motor 2.0i alebo 2.0 s lahkym turbom. 2.3T je krasa ale nechcem to, aj ked som sa v tom viezol a ... je to nadhera. Prevazne jazda bude len do prace a z prace + sem tam mimo mesta. Takze preto tiez nie 2.3T. Ide mi o to aby sa tam nemuselo kazdu chvilku nic menit, olej + rozvody ak treba to je jasne ... Hladal som aj hladky 2.0 ale nic ... :hm
Naposledy upravil warhog dne 13. 3. 2008 15:55, celkově upraveno 1
BMW 520i 1997 - 8.1l/100km
ex:Mazda 323 1.6i(64kW) 1990 - 7.5l/100km - 214tkm
warhog
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormbringer 13. 3. 2008 15:54

Se svým 2.3T Aero jsem najezdil za necelý rok 30 000 km bez nutnosti měnic cokoliv jiného krom oleje - až teď se ozývá spojka. Má najeto 230 0000 a evidentně se na něm nikdy nic zásadního nedělalo a původní rozvody nevykazují známku opotřebení. Předtím jsem měl 2.3i a tam se rozvody musely ve 230 000 už měnit, zato spojka šla až ve 280 000. Je to logické - spojka tolik netrpí, ale rozvody jsou víc namáhané potřebou motor vác vytáčet, podřazovat a pod - to je u Aera zbytečné se 400 Nm prakticky od volnoběhu :)
Taže není pravda že by íčko bylo nutně provozně levnější nebo spolehlivější...
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 3. 2008 15:55

U turbo čtyřválců se do 180 tis. km nájezdu na rozvody nemusí sáhnout. Pak začne chrastit řetěz....
ještě můžeš uvažovat o 2.3 i. Má podobný výkon jako 2.0 LPT...
anonymni

Odeslat příspěvekod warhog 13. 3. 2008 15:59

Jintaj píše:U turbo čtyřválců se do 180 tis. km nájezdu na rozvody nemusí sáhnout. Pak začne chrastit řetěz....
ještě můžeš uvažovat o 2.3 i. Má podobný výkon jako 2.0 LPT...k/quote]


Ozaj mam trosku zmetok v tom... :D Chcem motor bud bez turba alebo lahko oturbeny, to su ktore? 2.0 LPT je ten lahko oturbeny.. dalej?
BMW 520i 1997 - 8.1l/100km
ex:Mazda 323 1.6i(64kW) 1990 - 7.5l/100km - 214tkm
warhog
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormbringer 13. 3. 2008 16:00

LPT je nízkotlaké turbo. Dělal se 2.0 i 2.3. 2.3LPT moc nebylo.
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 3. 2008 16:02

warhog:
Přečti si třeba tohle...
http://mari.blog.auto.cz/0612/saab-9000 ... lny-viking
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků