Mám rychlý dotaz, resp. jsem překvapen když jsem přesedlal z naftového 2L Mondea do 1.5TSI Passatu ohledně brzdného (ne)účinku motoru. Konkrétní situace, stejný kopec (dolů samozřejmě) např. "Votičák", či sjezd ze Šumavy do Vimperka jsem byl u nafty schopen bez plynu na druhý nejvyšší stupeň sjet takřka bez zrychlování, nebo tak mírně, že to nevadilo, ale u TSI se z normální jízdy na nejvyšší stupeň nad kopcem musím velmi rychle dostat až na dvojku abych dosáhl i tak stále pořád zrychlování, přičemž samozřejmě otáčky 5000 a výš a brzdy v permanenci.
Mám se vydat s rodinkou do Alp a nerad bych na cestě zpátky uvařil brzdy, pokud by to náhodou nebylo standardní chování a způsobovala by to např. nějaká z těch featur typu vypínání dvou válců.
Děkuji za názory