BMW 5 Touring vs Audi A6 Avant

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod stealth01 4. 1. 2012 11:11

Ahoj všichni. Po čase se ozývám s prosbou o radu. Byl jsem postaven před obtížný, i když příjemný problém. Musím vybrat auto pro rodinu, volný čas atd. Rozpočet je asi 1,5 milionu korun (ceníkovka včetně daně). Vybírám nyní z celkem čtyř variant a každá z nich je něčím zajímavá.

Varianta A: BMW 5 520d s automatem a do dané cenovky dost bohatou výbavou
Varianta B: BMW 5 525d s pohonem všeh čtyř kol a o dost omezenější výbavou
Varianta C: Audi A6 Avant 2.0TDI s multitronicem a dost bohatou výbavou
Varianta D: Audi A6 Avant 3.0TDI quattro a hodně moc omezenou výbavou

Dalo by se říct, že v téhle kategorii se neřeší náklady na pojistky a PHM, ale je to totální nesmysl. Řeším náklady úplně stejně, jako kdybych si kupoval Oktávku za 400 tis.

Moje priority jsou:

1. bezpečí pro celou rodinu
2. pohodlí, akustická pohoda v interiéru, dobrý audiosystém
3. podvozek a chování na silnici

a na poslední místo bych dal výkon motoru, zátah apod. (i když je to součástí aktivní bezpečnosti).

A: pozitivní je, že je to levné a dobře vybavené. Negativní je to, že mě upozornili v Audi, že je to auto jen na jaro a léto a že v zimě prostě budu mít jenom problémy s poháněnou nápravou.

B: asi největší favorit, ale zase je to vykoupeno vyšší cenou. Pozitivní je, že se platí pojistka pořád v kategorii dvoulitrů. Negativní je, že si člověk nemůže koupit výbavu podle svých představ.

C: pozitivní je množství extras, které si můžete do té cenovky koupit. Audi ale stále nabízí jen 16" kola v základu a za každou kravinu si musíte připlácet, což v daném segmentu chápu, ale neuznávám tak šílené ceny. Třeba elektrické zadní dveře stojí skoro dvacet tisíc (BMW je nabízí za 14). Vynikající je taky zpracování interiéru a hrátky s použitými hliníkovými prvky. Je to nádherné a interiér působí o moc lépe než v BMW. Negativní může být Multitronic (z hlediska parametrů, hlučnosti, spotřeby nebo životnosti) a že motor má jen 177 koní.

D: Ideální volba, ale příšerně drahá, protože na výbavu toho moc nezbyde. Quattro je vyzkoušený systém a myslím, že i šestiválec se k charakteru auta hodí lépe. Negativní je, že je platíte dvojnásobné povinné ručení, nestabilní zákony z hlediska daní pro takové objemy motoru apod.


Má prosba je na několik dotazů:

1. Jaká by byla vaše volba? Audi nebo BMW?
2. Máte zkušenosti s variátory jako je Multitronic? Co výkon motoru? (nikde mi nejsou schopni půjčit dvoulitr s multitronicem).
3. Je to fakt tak špatné s poháněnou zadní nápravou nebo je to dnes jen mýtus, že se auto nerozjede na sněhu?
4. Jaký prvek nadstandardní výbavy byste určitě nevynechali?

Díky, díky, díky :)
Auto nemám
stealth01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod spitfireIX 4. 1. 2012 11:14

Bral bych za D
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 1. 2012 11:15

Resis blbosti, to co te zajima neni smesne povinne ruceni (zcela zanedbatelne), ale havarijka ktera na takove auto bude stat radove tolik. Nicmene v kontextu techle aut bude srovnatelna, takze pojistky je mozne zanedbat jako celek.

V minule generaci bylo Audi mnohem lepsi nez BMW, pak BMW vyndalo hlavu z ***** a zacalo zase delat rozumna auta, takze aktualne to bude podle individualnich preferenci.
Multitronic nebrat.
Ne je to mytus. Ctyrkolka je celkem zbytecna option, neresil bych ji.
Vzhledem ke tride je minimum navigace, xenony, kozene sesle, parkovaci asistent a bezklicove otevirani.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod REYGNUM 4. 1. 2012 11:32

Volil by som A...uz som sa v tom aj viezol a motor staci a navyse ten 8 stupnovy automat je perfektny.Alebo zober 525D bez nahonu na vsetky 4 a este ti aj ostane na nejaku vybavu.A mozno ked sa budes moc snazit vyjednavat, dostanes nejaku vybavu aj zadarmo.Audi s multitronicom nie, nie je to bohvieco.A moznost D je super ak ti bude stacit slabsia vybava.Ale mysli na to, ze pri predaji sa ti to auto bude horsie predavat bez vybavy.
REYGNUM
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marseb 4. 1. 2012 11:50

Predpokladam ze chces nove auto. pocitej s tim ze dostanes jeste +- 10% slevu, aspon to tak vzdcky bylo co vim. jestli se rozhodnes pro BMW nebo AUDI, neudelas chybu ani v jednom pripade. Osobne bych sel do BMW 525d Xdrive, preferuju ctyrkolky, bydlim na horach a i ve meste je to nekdy k nezaplaceni a taky bezpecnejsi v krizovych situacich.
marseb
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Beaumont 4. 1. 2012 12:07

Dusan píše:Multitronic nebrat.
Ne je to mytus. Ctyrkolka je celkem zbytecna option, neresil bych ji.

+1
Kdyby to bylo jen mezi BMW a Audi, bral bych BMW 525d zadokolku. Ale i pokud RWD zásadně nechceš, tak 525xd je IMHO nejlepší z těch čtyř. Na okraj: sám pro sebe bych ale asi v téhle třídě mezi kombíky sáhl po Cadillacu CTS kombi nebo si počkal na Jag XF.

Dusan píše:Vzhledem ke tride je minimum navigace, xenony, kozene sesle, parkovaci asistent a bezklicove otevirani.

Neřekl bych minimum, ale je to asi běžné. Ovšem já bych si bezklíčové otevírání určitě odpustil a vestavěnou navi asi taky, zato bych trval na vyhřívání a odvětrávání sedadel.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speedisko 4. 1. 2012 12:08

Cayenne S Diesel
911 997.2 4S
M3 E46
WRX STi
speedisko
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PublicEnemy 4. 1. 2012 12:10

Přidal bych ještě variantu E: BMW 530D. Stojí prakticky stejně, jako 525xD (mimochodem 120 tisíc za xDrive je nesmysl). Čtyřkolka je víceméně zbytečná, nová auta mají tolik asistentů, že nebudeš mít problémy ani na sněhu (před 2 lety jsme byly s pár BMW se zadním náhonem na Šumavě, sněhu všude hafec, a nebyl žádný problém ;-) ). Taky bych se vykašlal na čtyřválce, tyhle varianty prostě do podobných aut nepatří (i když po stránce výkonu samozřejmě stačí), svým charakterem pasují maximálně tak do Passatu za poloviční cenu. V případě A6 2,0 TDi se ještě jedná o předokolku s variátorem, to je kombinace jak u auta za půl milionu.
Takže za mě jedině šestiválec, klidně pohon zadních kol, na nějakou výbavu taky zbyde (nemá cenu vyhazovat půl míče za věci, který stejně potom nevyužiješ a který se ti navíc při následujícím prodeji vůbec nezaplatí).
PublicEnemy
Nováček

Odeslat příspěvekod davy 11 4. 1. 2012 12:48

Tak za ty prachy bych si kazdopadne neodpustil minimalne predvadeci jizdu. Dal bych na to vcem bych se citil lepe. Obe auta jsou dobra ale me je blizsi audi. Ten dyzl je podminkou? Tam jsou tak krasny benziny. To je skody, to je skody.
davy 11
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 4. 1. 2012 12:52

ani jednim sem nejel, pouze novou A4 v ropě .... vzal bych to slabší s lepší výbavou, tzn. A nebo C (spíš teda C)
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marseb 4. 1. 2012 12:58

tak ja jsem jel v nove A6 a pocitove to je strasne super auto, a co se tyce ostatniho tak taky. Sice nwm kde dotycny co ptal bydli, ale ja bydlim v horach a rikam vam ze se zadkem by se tady nikdo ani nehnul. ja doporucuji 4x4 kazdopadne, vzdy se hodi a vzdy pomuze. a ze stoji 120k Xdrive? tak at, patri k tomu nejlepšimu 4x4 co jsem mel moznost vyskouset.
marseb
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod siol.a 4. 1. 2012 12:59

525d bez ctyrkolky, ze je to auto na jaro a leto je mokrej sen dealeru Audi. Jestli nebydlis v horach nebo se tam nechces pres zimu velmi casto motat, vymenil bych u 525d pohon vsech ctyr za nejakou vybavu navic a fertig.
Dálniční predátor
siol.a
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 4. 1. 2012 13:22

V prvom rade neviem nakolko by boli rozdiely vo vybave.

V tejto triede povazujem za nevyhnutne veci ako tempomat, parkovacie senzory, R17 disky, xenony, sedadla s kozou (pripadne sportove s alcantarou), vyhrievane predne sedadla, alarm, multifunkcny volant, dazdovy a svetelny senzor s aut.dialkovymi svetlami, nejake lepsie repro, u Audi MMI radio plus.).

Ak by tieto veci mala aj volba D, teda A6 3.0 TDI quattro, siel by som jednoznacne do nej. Dalsie veci ako asistencne systemy, masazne sedadla, navigacia a podobne nie su az take nutne myslim.

Ja osobne by smo volil A6, nova generacia je naozaj super, ako interierom, jazdnymi vlastnostami, tak aj uspornostou.

Takemuto autu sa urcite viac hodi 6-valec - kultura a pocit jazdy s nim je uplne iny. A aj ta bezpecnost bude s quattrom niekde inde, prave teraz som 10 dni jazdil na A6 Avant 3.0 TDI quattro a spravalo sa to velmi dobre aj pri zlych podmienkach. Navyse 5er posobi zo sedadla vodica ako strasne mohutne auto a aj pri jazde posobi menej mrstnejsie ako A6.

Ak by si siel do 4-valca, tak urcite s automatom, ako aj pises. Na tejto kombinacii som nieco odjazdil a nie je to taka hroza, len si na to treba zvyknut par dni ako sa k tomu spravat. Prekvapivo to posobi ovela zivsie ako 2.0 s manualom. Spotreba ale nebude prilis rozdielna od 3.0 TDI quattro... jedine v meste pri kratkych trasach bude mat 3.0 vyssiu.

Inak 3.0 TDI quattro sa robi aktualne vo verzii s 204ps aj 245ps, tam by si nieco vedel usetrit. A zaujimavou volbou by mohol byt aj 3.0 TDI 204ps multitronic (s tym som ale nemal moznost jazdit).
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 1. 2012 13:45

Za mně jednoznačně "D", protože A6 s velmi omezenou výbavou je furt auto nadupané výbavou
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 4. 1. 2012 13:52

Já bych vůbec nevěděl jestli zvolit Audi nebo BMW a tak k výběru motorizace bych se ani nedostal. :D
Opel Astra ST 1.4T
Škoda Fabia Combi 1.4 TDI
Škoda Favorit GLX
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků