Ahoj všichni. Po čase se ozývám s prosbou o radu. Byl jsem postaven před obtížný, i když příjemný problém. Musím vybrat auto pro rodinu, volný čas atd. Rozpočet je asi 1,5 milionu korun (ceníkovka včetně daně). Vybírám nyní z celkem čtyř variant a každá z nich je něčím zajímavá.
Varianta A: BMW 5 520d s automatem a do dané cenovky dost bohatou výbavou
Varianta B: BMW 5 525d s pohonem všeh čtyř kol a o dost omezenější výbavou
Varianta C: Audi A6 Avant 2.0TDI s multitronicem a dost bohatou výbavou
Varianta D: Audi A6 Avant 3.0TDI quattro a hodně moc omezenou výbavou
Dalo by se říct, že v téhle kategorii se neřeší náklady na pojistky a PHM, ale je to totální nesmysl. Řeším náklady úplně stejně, jako kdybych si kupoval Oktávku za 400 tis.
Moje priority jsou:
1. bezpečí pro celou rodinu
2. pohodlí, akustická pohoda v interiéru, dobrý audiosystém
3. podvozek a chování na silnici
a na poslední místo bych dal výkon motoru, zátah apod. (i když je to součástí aktivní bezpečnosti).
A: pozitivní je, že je to levné a dobře vybavené. Negativní je to, že mě upozornili v Audi, že je to auto jen na jaro a léto a že v zimě prostě budu mít jenom problémy s poháněnou nápravou.
B: asi největší favorit, ale zase je to vykoupeno vyšší cenou. Pozitivní je, že se platí pojistka pořád v kategorii dvoulitrů. Negativní je, že si člověk nemůže koupit výbavu podle svých představ.
C: pozitivní je množství extras, které si můžete do té cenovky koupit. Audi ale stále nabízí jen 16" kola v základu a za každou kravinu si musíte připlácet, což v daném segmentu chápu, ale neuznávám tak šílené ceny. Třeba elektrické zadní dveře stojí skoro dvacet tisíc (BMW je nabízí za 14). Vynikající je taky zpracování interiéru a hrátky s použitými hliníkovými prvky. Je to nádherné a interiér působí o moc lépe než v BMW. Negativní může být Multitronic (z hlediska parametrů, hlučnosti, spotřeby nebo životnosti) a že motor má jen 177 koní.
D: Ideální volba, ale příšerně drahá, protože na výbavu toho moc nezbyde. Quattro je vyzkoušený systém a myslím, že i šestiválec se k charakteru auta hodí lépe. Negativní je, že je platíte dvojnásobné povinné ručení, nestabilní zákony z hlediska daní pro takové objemy motoru apod.
Má prosba je na několik dotazů:
1. Jaká by byla vaše volba? Audi nebo BMW?
2. Máte zkušenosti s variátory jako je Multitronic? Co výkon motoru? (nikde mi nejsou schopni půjčit dvoulitr s multitronicem).
3. Je to fakt tak špatné s poháněnou zadní nápravou nebo je to dnes jen mýtus, že se auto nerozjede na sněhu?
4. Jaký prvek nadstandardní výbavy byste určitě nevynechali?
Díky, díky, díky