BMW 5 Touring vs Audi A6 Avant

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jenyk103 1. 3. 2012 19:34

Tahle logika mne překvapuje. Potenciální rozdíl v ceně paliva je naprosto zanedbatelná položka proti amortizaci, servisu, pojistkám, pneu. Není mi fakt jasné, že někdo může kupovat tohle auto (navíc nové, kdy okamžitá ztráta při výjezdu od prodejce je řádově 0,5 M CZK) s argumentací, že ho 10l/100 benzínu proti 7/100 nafty může položit. To prostě je v těchto částkách zhola nezajímavá položka.
jenyk103
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 1. 3. 2012 22:19

Taky se tomu divím, luxusní auto se má kupovat za zbytné peníze (ideálně hotově), ne, že budu uvažovat, jestli budu mít za 2 roky na provoz.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MSwamp 2. 3. 2012 09:28

To je pravda a souhlasím. Na druhou stranu je pravda že, nafta se prodá při následném prodeji lépe (než velkej benzín). Tedy za více peněz. Což taky činí nějakou celkovou úsporu. Ale jak říkáš pokud je to "zbytné" peníze netřeba řešit.
Chceš-li být hodinu šťastný - opij se.
Chceš-li být celý večer šťastný - jdi tančit.
Chceš-li být tři dny šťastný - ožeň se.
Chceš-li být týden šťastný - poraž vepře.
MSwamp
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenyk103 2. 3. 2012 22:40

Což rovněž znamená, že se dnes dobře koupí velkej benzín 8-D 8-D 8-D
jenyk103
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 3. 3. 2012 11:28

jenyk103 píše:Tahle logika mne překvapuje. Potenciální rozdíl v ceně paliva je naprosto zanedbatelná položka proti amortizaci, servisu, pojistkám, pneu. Není mi fakt jasné, že někdo může kupovat tohle auto (navíc nové, kdy okamžitá ztráta při výjezdu od prodejce je řádově 0,5 M CZK) s argumentací, že ho 10l/100 benzínu proti 7/100 nafty může položit. To prostě je v těchto částkách zhola nezajímavá položka.

Mě by zajímalo, kolik jsi si dosud kupoval nových aut, že můžeš takhle mluvit. Já ho naopak chápu, pokud podniká (a není "zlatokop"), tak zná cenu vydělaných peněz. Také jsem si nedávno kupoval nové auto a i když bych uživil nejsilnější benzín, tak otázka zní proč? (pokud používáte auto jako prostředek, ne jako cíl)
Každá koruna, která není marnotratně utracená může být použita na jiné výdaje. Prostě pro hodně lidí je auto pouze prostředkem, kde je použit kompromis mezi "potřebuji" (potřebuji odvézt z bodu A do bodu B - na to mi stačí Dacia), "chci" (chci super káru - Ferrari, BMW V10, AMG, ...) a "mám na to" (každou korunu, kterou nevrazím do auta, mohu utratit za něco jiného).
Pokud volíš mezi 550i a 520td, tak si musíš zodpovědět, zda 550i mi zrychlí přesun z A do B (když jsi stejně svázán rychlostními imity, kolonami, atd. a přitom 520td na limity v pohodě došáhne), zda 550i výrazně zlepší jízdní komfort (když odhlučnění dieselu BMW zvládne na výbornou), zda ti stojí za to tankovat každých 400km a ne 800km, atd., atd.
A pokud podnikáš a živíš zaměstnance (a nejsi megafirma s velkým polštářem) a když přijde krize, tak je každá ušetřená tisícovka měsíčně znát (halíře dělají talíře, talíře dělají miliony).
Závěrem řečeno, ne každý si kupuje auto jako kočkolap nebo čistě jen pro honění vlastního ega...
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dusan 3. 3. 2012 15:44

Tohle je samozrejme blabol. Pokud nekdo resi usetrene tisicovky, tak rozhodne neni cilova skupina pro BMW. Auto typu BMW 5 ma smysl kupovat pro nekoho, kdo nemusi resit statisice, protoze pokud je resit musi, tak sezene auto na urovni 90% sluzby BMW za 50% penez. Priplatit pul milionu na tech poslednich deset procent ma smysl pro nekoho pro koho pul milionu jsou zbytne penize.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PublicEnemy 3. 3. 2012 17:04

Přesně tak. Dát přes 1,25 mil za auto s dvoulitrovým dieselem, je to podle mě naprostý nesmysl. Ano, ten motor je výborný, pro jízdu naprosto dostatečný, ale proč dávat tolik peněz, když stejnou službu mi udělá auto o 500 tisíc levnější? A řešit spotřebu u auta, které každý měsíc ztrácí na hodnotě desítky tisíc, to taky nechápu. Když už kupovat auto z tzv. prémiového segmentu (zvlášť od vyšší střední a dál), tak se vším všudy (tj. alespoň šestiválec, nějaká ta výbava, kterou levnější auta nenabízí atd.), jinak si člověk akorát kupuje drahé auto s minimální přidanou hodnotou (pokud tedy nepočítáme lepší image, což u auta se čtyřválcovým dieselem a výbavou na úrovni Superbu za 800 tisíc je tak trochu směšné).
PublicEnemy
Nováček

Odeslat příspěvekod 3MPS 3. 3. 2012 18:17

Dusan píše:Tohle je samozrejme blabol. Pokud nekdo resi usetrene tisicovky, tak rozhodne neni cilova skupina pro BMW. Auto typu BMW 5 ma smysl kupovat pro nekoho, kdo nemusi resit statisice, protoze pokud je resit musi, tak sezene auto na urovni 90% sluzby BMW za 50% penez. Priplatit pul milionu na tech poslednich deset procent ma smysl pro nekoho pro koho pul milionu jsou zbytne penize.


A nesměle se tážo, co dělá těch posledních 10% ? :-) Resp. jqk dělá těch 10% baworáka baworákem? :-)

Mám dojem, že dnes už tohle klišé kapánek zapadlo do dějin....
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 3. 3. 2012 19:52

Co se tady člověk nedočte... Tyhle puberťácký názory, že BMW si člověk kupuje, protože chce BMW a je mu jedno, kolik to stojí.... To si nechte do hospody mezi Pepíky, kteří prémiová auta viděli akorát od silnice a patří to do jejich vlhkých snů, kdy vyhráli jackpot, pak zamíří jak velcí buržousti do autosalonu, peníze jim padají z naditých kapes a s velkou slávou objednávají svůj sen v plný palbě....
V mé branži znám dost lidí okolo sebe (tj. víc jak mám prstů na rukách), kteří jezdí v prémiovkách (BMW, Mercedes, Audi, Lexus) a pouze dva z nich jsou takoví ti blázni, co žijou svým autem, je to jejich milášek a koupili si svůj sen. Zbytek jsou pragmatici, co ví, že k jejich postavení je žádoucí si vozit zadek v prémiovce s určitým pohodlím a luxusem, ale nechtějí vyhazovat peníze jen tak zbůhdarma oknem. Tito lidé, když si objednávají prémii, tak se rozhodují především podle toho, k jaké značce mají preference a nad každým příplatkem přemýšlí, zda jim to za ty prachy stojí utratit.
Jestli nevěříš, běž na chvíli dělat prodejce prémiovce.
Ostatně statistiky mi dávají za pravdu, jaké např. motorizace se nejčastěji prodávají...
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 3. 3. 2012 20:49

Ale určitě to nekupují nadoraz a neřeší, jestli to vůbec utáhnou. (i když pár i takových zoufalců, se jistě najde).
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 3. 3. 2012 21:21

ajif píše:
DoubleSix píše:U nás v Jizerkách se svýho času vozil v zimě ve Škoda 1000MB/100/105/120 pytel s pískem - zatížil zadní nápravu, aby ses hnul, a navíc se dal písek použít na posypání ledu. Skvělý zimní doplněk do auta, hezká tradice. Je čas ji oprášit :-)


hele ale tyto modely měly kufr nad přední nehnanou nápravou, takže se písek vozil namísto spolujezdců na zadní lavici?


Asi si ty auta nikdy neviděl. Za zadníma sedačkama je taky prostor. Akorát na ten pytel.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 3. 3. 2012 22:52

Marek Zrak píše:Ale určitě to nekupují nadoraz a neřeší, jestli to vůbec utáhnou. (i když pár i takových zoufalců, se jistě najde).

Samozřejmě že na doraz nekupují. Ty co znám, ti mají na celé "báwo f plné palbě", ale přesto si ho nekoupí. Mě tady fascinují řeči pepíků, co si myslí, že když má někdo doma na účtě 30 mega, tak si musí koupit prémiovku v plný výbavě s nejsilnějším motorem a to jenom proto, že na to prostě má.
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jenyk103 4. 3. 2012 08:36

Ty urážky ukazují sílu tvých argumentů. To jen tak mimochodem.

A myslím že tu říkáme pravý opak. Nebo ty by sis koupil barák na hypotéku a spal na zahradě ve stanu s argumentací, že spotřeba elektřiny baráku tě může zabít a takhle ušetříš a proto jsi finančně v pohodě? To, že řada lidí tak pod vlivem marketingu uvažuje nikdo nerozporuje, jen nám takové myšlení přijde infantilní a hloupé.
jenyk103
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 4. 3. 2012 08:56

Ty snad vidíš nějakou urážku? Mě překvapuje vaše uvažování a teď jsi se chytnul zas...
Tady nikdo netvrdí, že si koupí BMW a pak bude jezdit na kole, protože to finančně neutáhne, jsi bohužel argumentačně mimo... Tady se přece bavíme o tom, zda koupí prémiovky si zatemníš mozek a budeš utrácet za cokoliv, co je s prémiovkou spojené.
Naopak jsi to ty, kdo tady tvrdí:
jenyk103 píše:Tahle logika mne překvapuje. Potenciální rozdíl v ceně paliva je naprosto zanedbatelná položka proti amortizaci, servisu, pojistkám, pneu. Není mi fakt jasné, že někdo může kupovat tohle auto (navíc nové, kdy okamžitá ztráta při výjezdu od prodejce je řádově 0,5 M CZK) s argumentací, že ho 10l/100 benzínu proti 7/100 nafty může položit. To prostě je v těchto částkách zhola nezajímavá položka.

Je to stejně špatná argumentace, jako kdyby si tvrdil, že když si místo koupě bytu postavíš barák, tak v něm musíš mít bazén, posilovnu, čtyřgaráž, saunu, protože rozdíl v provozu už je nezajímavá položka a prostě tyhle věci k baráku "patří".
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod stealth01 4. 3. 2012 12:28

Marek Zrak píše:Taky se tomu divím, luxusní auto se má kupovat za zbytné peníze (ideálně hotově), ne, že budu uvažovat, jestli budu mít za 2 roky na provoz.


Souhlasím jen částečně. Pokud máš příjmy z podnikání třeba v částkách jako já a minimální výdaje (ne nejsem z finančního sektoru :) ), tak prostě hledáš cesty, jak si třeba následujících 60 měsíců můžeš odepisovat auto z daní. Pokud bych to auto koupil hotově, tak co budu odepisovat následující roky?

-- 4. 3. 2012 12:42 --

jenyk103 píše:Tahle logika mne překvapuje. Potenciální rozdíl v ceně paliva je naprosto zanedbatelná položka proti amortizaci, servisu, pojistkám, pneu. Není mi fakt jasné, že někdo může kupovat tohle auto (navíc nové, kdy okamžitá ztráta při výjezdu od prodejce je řádově 0,5 M CZK) s argumentací, že ho 10l/100 benzínu proti 7/100 nafty může položit. To prostě je v těchto částkách zhola nezajímavá položka.


Vždycky to je o nějakém poměru mezi hlavou a srdcem. Kdybych byl o pět let mladší a neměl právě pětiletou zkušenost s náklady na provoz Golfa GTI (a ty jsou o hodně nižší než u 550i), tak bych se rozhodl třeba jen srdcem a mozkovnu bych nechal zaplavit směsí adrenalinu, endorfinu a lahodných tónů osmiválcové symfonie. Kdyby sis přečetl úvod tohohle vlákna, tak bys zjistil, že moje priority jsou jinde. Motor je pro mě opravdu to poslední, co mě na tomto autě zajímá. Nejdůkležitější je pro mě vědomí, že když pošlu svou ženu a své dvě mladé dcerky na výlet, tak je docela slušná šance, že v pětce přežijí nějakou nehodu. Pak se tedy bavíme o tom, koupit co nejbezpečnější auto, které se vleze do mého rozpočtu. Luxusní segment je nejbezpečnejší, ale taky mimo budget. Vyšší střední kraluje BMW 5. No a další priorita je komfort při jízdě. Pokud by šlo připlatit za akusticky izolující skla (jako to je v ceníku A6), tak je tam mám. Kdyby mi za tu cenu nabídli zvýšení výkonu, tak se stejně rozhodnu pro skla. V rámci téhle priority prostě vybavím auto co nejvíce a zase (motor mě nezajímá - už jen z faktu, že u motorů BMW se jaksi špatně strefuje vedle, všechny mi přijdou zajímavé a v nabídce dobře poskládané). Takže mám rád nádherně znějící motory a dostatek výkonu, ale vzhledem k tomu, že to v podstatě kupuju manželce, tak nevím, proč bych měl vrážet dalších dvěstě tisíc do základního šestiválce. A náklady řeší každý, jak už bylo napsáno, auto je těžce ztrátová investice nejenom na začátku, ale i v průběhu. Takže finále: nejde mi dokonce ani o to, se chlubit, že jezdím v BMW, jako spíše o tu jeho dlouhou kapotu a výsledky nárazových testů. Pokud mi nějaká "vyšší moc" zaručí, že se mé rodině na silnicích plných slabých hlav nic nestane, koupil bych jako rodinné auto třeba octávii kombi.
Auto nemám
stealth01
Pozorovatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků