Honza42 píše:Takže můj závěr: Za 7 ano, ale s dynamikou takovou, že by ti stačil i muzeální 81kW Tdi, kromě pár akcelerací na efekt. A tomu se dá říkat i relativně svižnější jízda, takže nejsme ve při.
No teda nevím, ale když si pořídím třeba 300 koňovou káru, tak jsem povinen využívat všech koní i třeba při popojíždění v koloně?!?
Když máš silný motor, tak sice můžeš jezdit po většinu čase s dynamikou o řád slabšího motoru, ale oproti tomu slabšímu máš ohromnou výhodu v rezervě. A že kolikrát se mi to hodilo...
Konkrétně, při předváděčce jsem jezdil s 103kW Sharanem. Když jsme jezdili po městě do 100kmh, tak se to chovalo vcelku normálně, už jsem si říkal, že nebudu připlácet za dalších 22kW. Pak jsme ale vyjeli na dálnici, předjíždím zařazující se kamion (tzn. měl jsem rychlost cca 95-100kmh), za mnou vidím přibližující se světla, nechci překážet, chci honem před kamion, dupnu na plyn a.... ho*no, paní Müllerová, ho*no,... auto tlačím vočima, dynamické zrychlení ze 100 na 140 ve 4 lidech ve velké krabici se 103kW stojí za pytel... a bylo rozhodnuto, že si za 125kW TDI připlatím... Samozřejmě ještě by bylo lepších 147kW 2.0TSI, ale to fakt nechci živit...
V současné době již týden jezdím 100km denně jen po okreskách, takže se svým 125kW TDI mám kouzelnou spotřebu 5.8l, ale rozhodně to není důvod si říct "stačil bych si s 81kW TDI", protože až budu třeba v 70kmh předjíždět na okresce auto, něco se zjeví v protisměru, tak budu rád za nějakou dynamiku nebo když zítra vyrazím na dálnici, nebudu brzda provozu.
EDIT: Ještě pro "pobavení" ostatních. Běžně mám kombinovanou spotřebu 7.2, pokud jezdím pouze po městě, tak 8.2. V 95% jezdím sám a prázdným kufrem.