Nesednou mi zatím jen detaily. Německé auto jsem měl naposledy 8 let zpátky a doteď jsem měl Toyotu a Lexus. Japonci (krom výborné spolehlivosti) některé věci řeší jinak a pár vychytávek se mi na nich moc líbí. Jinak je tam plno věcí, které mi naopak lépe sednou u koncernu než u Japonců, takže nechci říct, že by VW bylo špatné auto. Jen u některých detailů mohli němečtí soudruzi přemýšlet lépe. Co si tak teď vzpomenu:
1) Kufr na elektriku. Na Lexusu jsem si zvykl na elektrické ovládání kufru. Relativně blbost, ale když máte plné ruce věcí (a není je kam odložit) nebo nechcete se ušpinit, je to výborná záležitost. Nicméně elektrika je vždy pomalejší než ručně chytit dveře a zavřít je (nebo otevřít). Takže normálně jsem zavíral ručně a jen v určitých situacích jsem používal elektriku. Na základě této zkušenosti jsem do Sharana objednal kufr na elektriku. Ale ouha, dveře od kufru se pak dají ovládat JEN pomocí elektriky. Nelze je ovládat rukou (a tím urychlit otevírání/zavírání). Takže když stojím u kufru, musím chvíli čumět na vrčící dveře (to chvíli trvá) a pak mohu pokračovat.
U Lexusu, když jsem elektricky zavíral kufr, už jsem odcházel a na dálku pak zamykal auto. Když se kufr nezavřel (např. taška příliš u okraje), auto při pokusu o zamknutí na dálku začalo pískat a já věděl, že se musím vrátit, přerovnat kufr, zavřít kufr a zamknout. U Sharana nic takového není. Pokud se kufr nedovře (a že už se mi 2x stalo, že se přestal zavírat, protože si na posledních 10cm myslel, že tam něco je, ale přitom to bylo ok), tak na dálku lze auto zamknout a přitom mít otevřené dveře od kufru. Takže teď musím u auta stát, dokud se kufr nezavře (ujistit se, že dovřel) a pak zamykat.
2) Loketní středové opěrky. U Lexusu byla loketní opěrka zvlášť pro levé i pravé sedadlo. Tady je společná. Což je někdy problém, pokud řidič je výrazně výškově rozdílný proti spolujezdci (zrovna můj případ).
3) Elektrické sklápění zrcátek. To ovládání vymýšlelo hovado. Jedna vlastnost je, že sklápění/odklápění funguje pouze při zapnutém zapalování. Takže musíte myslet, že než vypnete zapalování, tak už musíte sklopit. OK. To by se ještě dalo přežít. Ale pozor, když už máte vypnuté zapalování, rozhodnete se nakonec zrcátka sklopit, překlopíte otočný čudl do polohy "Sklopit" a poté zapnete zapalování, tak se nestane nic, jako kdyby v poloze "Sklopit" čudlík nebyl. Ono totiž musí být zapalování zapnuté již v okamžiku, kdy ten čudlík otočíte do polohy "Sklopit" (totéž platí i pro obrácený postup při odlápění). Takže po zapnutí zapalování čudlík vrátíte do polohy "Odklopit" a poté znova otočíte čudlíkem do polohy "Sklopit".
Uff, to jsem se rozepsal... Těch "záporných" detailů je více, ale těch kladných je výrazně, výrazně víc. Takže celkově s autem zatím spokojenost.