Jak funguje asistent rozjezdu do kopce?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kmarty 3. 10. 2005 08:14

-LK- píše:Zbývá dodat, že jen u mírnějších kopců, je-li ten kopec brutálnější, tak to auto zkrátka na místě nepostojí. Což je i odpověď na otázku, proč HHC u automatů.p/quote]

Jo, to mne taky prekvapilo. Byl jsem zvykly ze mi auto s A/T(Ford Taunus 2.3) proste necouvne a kdyz uz, tak je to takovy krpal az to nebylo hezky. Ted mam Megane GT 1.6 s A/T a nestacil jsem prvnich par kopecku zirat. Uz jen mirny kopecek jenom stoji(napr. Jecna je tak na hranici - nekdy se rozjede nekdy jen stoji) a pri trosku vetsim to uz pomalinku couva! Proste sok.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 3. 10. 2005 12:42

Kupoval jsem O2 s DSGčkem, původně jsem o HCC uvažoval, ale pak jsem si uvědomil, že je to nesmysl, neboť žádný automat (HDM, DSG) Tě v kopci nepustí zpátky při režimu D. Vyzkoušeno !
Možná jen u některých špatných automatů evropské provenience, a se slabými motory (resp. toč. momentem) to možná couvne, ale nemělo by to tak být.

Kdysi jsem takto parádně protrénoval HDMkový automat ve Fordu Contour v San Franciscu, kde to bylo s těmi kopci bylo skutečně řádné (!).
DSGčko u O2 má naopak (v jakémkoliv krpálu) tendenci se rozjíždět dopředu, takže couvnutí není myslitelné...

Ten HCC asistent neudělá nic jiného, než že Ti v kopci při uvolnění brzd. pedálu přidrží brzdy asi ještě 2-3 sekundy, které by měly dostačovat na komfortní rozjetí do kopce se spojkou...
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 3. 10. 2005 12:56

KptBobr píše:žádný automat (HDM, DSG) Tě v kopci nepustí zpátky při režimu D.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 3. 10. 2005 13:22

-LK- píše:
KptBobr píše:žádný automat (HDM, DSG) Tě v kopci nepustí zpátky při režimu D.
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 3. 10. 2005 14:37

No, jak jsem již psal, jsou kopce, kde to neudrží ani automat dělaný soudruhy z Detroitu, motor 4.6 V8 s 224kW bych slabým s nedostatkem točáku opravdu nenazýval, jako nevhodná motorizace mi to taky nepřijde. Rozbitej ten automat taky není. Tak čím to tedy je?
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 3. 10. 2005 16:16

No pravda je ze ten Tiptronic od Audi zpatky necouval, ale zase to bylo 3.0 TDI (~130k, 260Nm na tunu), ten starsi (Rover 75, ~125k, 170 Nm na tunu ) si v hodne velkym kopci couvne a ten 2.5T (volvo xc90, ~100k, 170 Nm na tunu ) couva uz v mirnym kopecku. Takze to bude spis typem a nastavenim automatu :P kazdopadne automaty proste couvaj a neni to nic spatnyho.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fojťan 3. 10. 2005 16:52

kptbobr ma jednoznacne pravdu. nevim v jakych automatech vy ostatni jezdite, ale proste to auto to udzi, ba i na rovine rozjede tak na rychlost chuze.
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elit 3. 10. 2005 17:28

Jezisi co resite? Auto obvykle necouva, pokud ano, pridam trochu plynu, ale jeste se mi to nestalo.

A u manualu si ani nepamatuji kdy sem daval rucku.
elit
Nováček

Odeslat příspěvekod Goggy 3. 10. 2005 17:41

Stojim si za svym, automaty couvaj. Mozna je typ kterej necouva a s nim jezdis, nebo si jeste nejel do dostatecne velkyho kopce, ale vetsina si proste nekdy couvne. Je to dany uz i tim jak to funguje - Dcko pri stani je jako kdybys tam mel jednicku s prokluzujici spojkou, a pri tech 800 otackach ma motor proste nejakej vykon a tah. Kdyz je tahu na ten kopec malo, tak zacne spojka prokluzovat aby se neudusil motor a auto zacne pomalu couvat.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fojťan 3. 10. 2005 18:45

Goggy píše:Stojim si za svym, automaty couvaj. Mozna je typ kterej necouva a s nim jezdis, nebo si jeste nejel do dostatecne velkyho kopce, ale vetsina si proste nekdy couvne. Je to dany uz i tim jak to funguje - Dcko pri stani je jako kdybys tam mel jednicku s prokluzujici spojkou, a pri tech 800 otackach ma motor proste nejakej vykon a tah. Kdyz je tahu na ten kopec malo, tak zacne spojka prokluzovat aby se neudusil motor a auto zacne pomalu couvat.


inteligentni clovek nenechava auto s automatem dlouho stat bez brzdy z kopce, to je pak jasny ze se to nici.

elit ma pravdu, takze tot vse.
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 3. 10. 2005 19:16

No dyt ja nerikam ja se hadam o princip.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod QX 3. 10. 2005 19:34

-LK- píše:motor 4.6 V8 s 224kW bych slabým s nedostatkem točáku opravdu nenazýval
QX
Nováček

Odeslat příspěvekod kmarty 4. 10. 2005 00:26

Tak dneska jsem nad tim popremejslel a napadla mne jedna vec. Jde o to ze ten Ford byl jeste karbec a aby mel volnobezny otazky normalne, tak se nastavovaly pri zarazenym D. Coz zpusobovalo ze pri N mel cca 1100 ot/min. Kdezto Megane si drzi svych 800 ot/min. Pokud mu lehce dopreju plynem tak abych tam mel pri N tech priblizne 1100 ot/min, pak se na D zacne chovat uplne stejne jako ten Ford. Takze to dal neresim. Jinak slabej motor neslabej motor, ta 1.6 s tim hejbe pekne, rozhodne si nemyslim ze by ta prevodovka byla nejaka spatna nebo nevhodna pro ten motor. Trhac asfaltu to teda neni,, ale to neni ani s manualem.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 5. 10. 2005 12:24

K čomu je taký asistent rozjazdu do kopca ? V kopci zastavím, mám neutrál a pravú nohu na brzde. Pri rozjazde ľavou nohou zašlapnem spojku a zaradím 1. Púšťam spojku, až kým nezačne zaberať ( záleží od prudkosti kopca ). Potom pravú nohu presuniem na plyn, ľavá drží spojku, pravá pridáva plyn a rozbieham sa a pustím spojku úplne. V čom je problém ? Nestáva sa mi ani v Carefoure na Smíchove, že by mi to cúvlo čo len o kúsok. Najviac sa bavím potom na tých, čo v tom Carefoure zo strachu, aby sa nemuseli rozbiehať v kopci, čakajú dolu v garáži, čumia na senafor a keď zasvieti zelená, v kľude prejdú. A už ich nezaujíma, že nikto iný už nestihne... :-(
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 5. 10. 2005 12:34

Marek71 píše:V kopci zastavím, mám neutrál a pravú nohu na brzde. Pri rozjazde ľavou nohou zašlapnem spojku a zaradím 1. Púšťam spojku, až kým nezačne zaberať ( záleží od prudkosti kopca ). Potom pravú nohu presuniem na plyn, ľavá drží spojku, pravá pridáva plyn a rozbieham sa a pustím spojku úplne. V čom je problém ?
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků