[quote="štaflík"tPříteli nechci Vám brát iluze, ale kolik tisíc km jste najezdil s MPI a kolik tisíc s HTP, že vznášíte kategorické soudy o spotřebě těchto aut? Obávám se, že jenom planě fantazírujete. Mám najeto s oběma typy aut opravdu hodně a troufnu si říci, že jste se svými závěry vedle, jak ta jedle. MPI je vzhledem ke svému výkonu dost rozežraná mrcha, žrala mi v podstatě stejně, jako Oktávka 1,6 74kW (což je jistě poněkud větší a silnější auto), ne-li více. HTP (bavím se o verzi 12V, se 40kW zkušenost nemám a ani o ní nestojím
) je schopná jezdit podstatně úsporněji, než MPI. Pro představu a jemné porovnání - trasa ´UL-Děčín (rovina se silným provozem) na tempomatu dám 100km/h a v Děčíně má MPI spotřebu 5,3 - 5,6. HTP za stejných podmínek 4,7 - 4,9. Oboje bez klimatizace, tak dvě tři předjetí pomalejších aut. MPI má příjemnější zvuk motoru, je trochu lepší v kopcích (v rámci toho, že ani jedna verze kopce moc neumí). HTP je lepší ve městě, žere méně a má levnější servis a pojištění. MPI se na volnoběh klepe (vždycky po malé chvilce se "oklepe", dělají to všechny staré škodovácké motory) HTP je zcela tichá. Při rozjezdu řve HTP jak raněné prase, MPI se chová slušně. Na dálnici z MPI časem bolí hlava, HTP se kupodivu dá rádiem odhlučnit mnohem lépe. A ještě jeden postřeh - u HTP je mnohem větší rozdíl, mezi syrovým a zajetým autem. MPI mi přišla už začátku celkem v klidu, HTP jsem nejdřív chtěl hodit ze skály, okolo 5000 km se začala rychle lepšit, spotřeba šla dolů, řvalo té méně a jde to lápe do otáček. /quote]
Jako bych to napsal já... Je to přesné vč. hluku na dálnici, HTP se dá snést daleko lépe.
Všechno hezké jednou končí...