Renault Thalia

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kebab 4. 11. 2007 08:12

OndraZX: neřeš, opravdu to neřeš. U Tebe to nemá ani smysl. Slovo "cenu" jako pojem jsem a na rozdíl od Tebe nepoužil, protože od Tebe kupovat nic nechci a ani raději nikdy už nebudu: myslím tím Tvé rádoby zasvěcené a hraběcí (tedy povýšené) rady.
Tak snad Ti jen popřeji pro příště více slušnosti a, především, raději si předem sám(!) vždy zjisti, o čem to vlastně píšeš a o čem je řeč. :wink:
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 4. 11. 2007 11:05

Jinak tady k těm dalším podobným a tzv. hraběcím radám. :lol:
Radám pro toho, kdo se do sedanu Renault Thalie se svou rodinkou na výlety, kupodivu, vejde a hledá malé autíčko s větším kufrem – a hledá v rámci SE. Třeba já se přitom, za ten pojem „social edition“ (SE), vůbec nestydím.
Prý protože je Thalie už asi na odpis, tak si prý mají zájemci, dle tady tzv. znalců, asi raději dnes koupit Chevrolet Aveo sedan a, no přece jak jinak tady v Česku, že, :wink: Škoda Favorit Tour.

Při veškerém optimismu v předpoklad dalších úprav a nových crash testů sedan Aveo dávám zatím rozhodně stranou. A to do doby, než budou známy další a už pozitivní informace o nápravě.

No tak se podívejme na tu jakoby zbylou a virtuálním znalcem prý doporučovanou Škodu Favorit Tour.
A srovnejme ji s Thalií, a to opravdu v kategorii té SE i co se týče motorizace:

vozítko …...... rozměr …............... rozvor .. kufr .. spotř. .. rychl. … zrychl.
….......................................................................... komb. . max. … na 100 km/hod
Fabia Tour …. 4232x1646x1449 ... 2462 ... 438 … 6,0 … 151 ..… 18,8 ....... !!! :twisted: :twisted: :twisted: :roll:
Thalia ........... 4191x1639x1440 ... 2472 … 510 ... 6,0 … 170 ..… 13,0
http://news.auto.cz/aktuality/skoda-fab ... 00-kc.html

Přitom s přihlédnutím k pozdějším ruským zkouškám (než byly oficiální testy Clio II) lze dovodit, že Thalia a co se týče bezpečnosti je tady směle zařazena ve stejné kategorii jako ta Fabia, tj. 4* z crash testů. Pochopitelně Thalia tady v Česku standardně doplněna alespoň o airbag vedle řidiče.
Co se týče čelního nárazu, tak Fabia je na tom (z výsledných nákresů) o stupínek lépe v oblasti hrudního koše.
Na druhou stranu konstruktér a výrobce Fabie, aby nalákal nevědomé zákazníky a pod záminkou falešné prý větší praktičnosti, tak poněkud devalvoval kategorii sedan tím, že na rozdíl od Thalie tolik neřešil, z pohledu vetší bezpečnosti, možný nechtěný pohyb zavazadel z kufru auta vpřed: to u podstatou rodinného autíčka a kdy vzadu na sedačkách, s velkou pravděpodobností, obvykle sedí děti - a to je dle mne mínus.
Ovšem velikánský mínus, v ne(!)prospěch Fabie, je až neskutečně líná uvedená hodnota zrychlení:
ne pro hodnotu samotnou, ale právě pro velmi nepříjemný sekundární dopad na bezpečnost jízdy. Stranou přitom dám vůbec hledisko ekonomické efektivity, tj. jakou rozdílnou kvalitativní službu mi a za stejnou cenu z těch stejných průměrných 6 l/100 km hod udělá právě Fabie a co vítězná Thalie.
A tím nechci vyvracet, že do Fabie se nedá dát výkonnější motor: ovšem že dá, ale s ne(!)příznivým dopadem do ceny auta! :hm

Jak které auto vypadá je věc individuálního posouzení.
Pro mne je Fabie sedan v poloze, do které se snaží stylově zařadit, přijatelná: jednoduchost a čistota linií ovšem sebou přináší také absenci jakékoli snahy v něčem upoutat a trochu v dobrém zaprovokovat, výsledkem potom může být až příliš velká nevýraznost a tedy šedivost, zjevná snaha zařadit se „jen“ do průměru. To ale nemusí každému na 100% vyhovovat:
Obrázek

Stylově a koncepčně odlišná je potom Thalie. Tady těch jakoby provokací, tj. oblouků a hran, je daleko víc, což sebou přináší i jistou záměrnou konfliktnost.
Konfliktnost i v tom, že příležitost najít na vozidle nějaký ten tzv. nefotogenický úhel je větší: opět to je však záležitost osobního vkusu.
Dle mne, v této jaksi cenové kategorii, je Thalia osobitě velmi stylová a pro mne perfektní:
Obrázek
já mám ještě tohle předchozí provedení:
Obrázek
… a Thálinka, ode dne a co jsem si ji přivezl poprvé domů, se mi líbí čím dál tím víc! :tleskani :tleskani :tleskani

Protože a také stále něco nového na ní objevuji (a obdivuji :tleskani): to se mi, u levně přehlédnutelné Fábky, ale z principu nestane, že. V to je ten malinkatý problém :wink:
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 4. 11. 2007 11:11

kdyz uz se tady porovnava thalie - fabie ?
tak jak je to s komfortem na miste ridice? je jasne ze fabie aby mela stejne vykony, tak potrebuje jeste trochu silnejsi motor... a ze je drazsi je jasny...

Sedi se vam pohodlne v thalii na miste ridice?
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 4. 11. 2007 11:26

Jean ViC: Taky asi velice subjektivní. A záleží na výšce osob. Já mám asi 182 cm a nemám problém.
Já tomu věnoval velikánskou pozornost. Chtěl jsem pohodlnost a ve spojitosti(!) s pohodlně naladěným podvozkem.
Protože ten, kdo jezdí vedle mne, nemá úplně v pořádku páteř. Naopak!
Příkladem a třeba žel Opel Astru II jsem musel vyřadit, pro tvrdost předních sedaček, okamžitě.
Potom jsme mj. seděli (záměrně používám množné číslo) i ve Fabii sedan (před těmi asi 2 roky): na pohodlí, co jsem potřeboval, to nebylo prostě ono. S jistým větším kompromisem ano, ale proč ho dělat, když právě Thalie vyhovovala více. A výrazně. Také mně jako řidičovi.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 4. 11. 2007 11:40

kebab: ja mam +/- stejne, ale po tom co sem presedl s thalie do fabie, tak sem musel konstatovat o dost vetsi pohodli, nevim jestli to bylo zpusobeno i lokoteni operkou ve fabii, ale spise tim ze sem sedel nize... i ve svem cliu se mi sedi o dost pohodlneji nez v thalie, kde sedim nejak moc vysoko... a je to i nazor pritelky...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndraZX 4. 11. 2007 14:57

kebab píše:Tak snad Ti jen popřeji pro příště více slušnosti a, především, raději si předem sám(!) vždy zjisti, o čem to vlastně píšeš a o čem je řeč. :wink:n/quote]


To ze nazyvam tvou "bezpecnostni prepazku" slovem "vyztuha" (bavime se o te spodni vyztuze - tu horni neresim) neni nic neslusneho - navic nejsem sam - viz odkazy vyse.

Ale jestli jsem se te nejak dotknul tak promin - uznavam ze kazdy chlap je jesita a za svym nazorem si stoji, i kdyz neni pravdivy :mrgreen:

Jak jsem jiz psal - ty mas "bezpecnostni prepazku", my v Cliu mame "vyztuhu proti krouceni karoserie" - myslim ze oba jsme spokojeni. Kazdy ma "svou" pravdu.
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 4. 11. 2007 16:51

OndraZX: Já opravdu nemám zájem vést spor s někým, kdo si vybral a jezdí ve starším "bratranci" Thalie, tj. jezdí a má své zkušenosti s Cliem.
Tady ale přece nejde vůbec o nějakou prý ješitnost a už vůbec ne o to, že každý má prý pravdu tzv. svou: nikoli, pravda může být jen a jen jedna.
Jinak tady toto téma o Thalii nemá smysl. Ne nadarmo tady proto stále odkazuji raději na tento klubový web, kde se o Thalii diskutuje a řeší věci alespoň a především se znalostí věci. Diskutují majitelé nebo alespoň držitelé, co mají Thalii někde doma u baráku:
http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=40

Protože a principiálně tady, na tomto webu, se dost ustálená partička nicků ráda vyjadřuje snad úplně ke všemu. A pasuje se tak do role rádoby znalců. Znalců ale bez znalostí!
Už ve středu 19. září, 2007, 5:54 odpoledne (tj. před 1 měsícem a 1/2) tady samu existenci bezpečnostní výztuhy jeden takový znalec a už po kolikáté rezolutně popřel:
p0etrik píše:
kebab píše:Také nezapomeň, že Thalie tam má vzadu schválně i tu vyztužující bezpečnostní přepážku, to aby třeba po nárazu putující náklad z kufru auta nepřerazil těm vzadu sedícím páteř. To si tam naporoučeli prý Arabové. Co se mají sami moc rádi. :-) /quote]
Nesmysl, je to vyztuha pro zvyseni torzni tuhosti dlouhe, vysoke a uzke karoserie.

přičemž takovým "znalcům" nestačí, že nikoli "kebab", ale sám český Renault tuto nb]existující(!) bezpečnostní výztuhuz/b] u Thalie záměrně uvádí jako jeden z bezpečnostních prvků, třeba na svém oficiálním webu:
http://www.renault.cz/produktove_prezen ... .php?pid=4

načež ani to nestačí, pročež a načež takový "znalec" znovu promluví, ehm, pomluví a svým zamudrováním tady si ještě přisadí, třeba takhle v úterý 30. října, 2007, 5:36 pm:
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndraZX 4. 11. 2007 19:59

kebab píše:OndraZX: Já opravdu nemám zájem vést spor s někým, kdo si vybral a jezdí ve starším "bratranci" Thalie, tj. jezdí a má své zkušenosti s Cliem.o/quote]


Tato veta dokazuje, ze jsi uplne mimo. :wink:
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 4. 11. 2007 20:03

To Kebab:
Ked som vyberal auto v r.2004, tak som zvazoval niekolko roznych aut - VW Polo, Fiat Punto, R. Thalia, Opel Astra Clasic, P206, C3, Xsara, Fabia Combi, Seat Ibiza, Cordoba a ten maly Chevrelot (meno si nespomien)....
Vsetky auta som si minimalne pozrel zvnutra, vyskusal miesto na mieste vodica a resp. za vodicom....
Medzi horucich kandidatov vtedy patrila aj Thalia, ale pretoze v tej dobe bola cena o dost vyssia ako dnes, z nastupovania a miesta na zadnom sedadle sa mal stiesneny pocit a tiez kvalita materialu bola nic moc...
Vzhladom nato, ze sme nakoniec potrebovali nove auto rychlo a skodovka mala vtedy najlepsiu ponuku a mal som znameho v servise, tak vyhrala Fabia...

Ked som kupoval auto, tak som bol limitovany financiami a doplatok za 1,4 (40 tis. Sk) sa mi zdal moc... S Fabiou som vcelku spokojny, ale ak by som znovu kupoval auto, tak urcite s vacsim a vykonejsim motorom... Tak ako ma Fabia niektore vyhody a ma aj niektore, dost podstatne, nevyhody....

Ale narozdiel od niekoho, tu vacsina ludi posudzuje auto vcelku realisticky a nepovazuje hned negativny alebo nesuhlasny nazor za urazku na smrt...
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod Laky 4. 11. 2007 20:05

Kebab, od kedy je Clio starsi bratranec Thalie? Nevychadza nahodou Thalia z verzie Clio pre modelovy rok 2000?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod OndraZX 4. 11. 2007 20:06

Laky píše:Ale narozdiel od niekoho, tu vacsina ludi posudzuje auto vcelku realisticky a nepovazuje hned negativny alebo nesuhlasny nazor za urazku na smrt...


:tleskani :tleskani :tleskani
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janhonza 4. 11. 2007 20:31

Já mám 187 cm a sedí se mi v Thalii dobře.Ve Fábii jsem měl otlačené pravé koleno od středového panelu.
Sedadlo mám výškově nastavitelné a sedím raději výš.
Thalia Expression 1,2 16 V
SGS II
Nikon 5100
janhonza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 4. 11. 2007 20:38

Ja mam 193 a koleno tiez otlacene nemam...
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod Jean ViC 4. 11. 2007 20:41

tak to koukam ze se svymy tak 183cm, asi neumim sedet :) sedacku mam skoro vzadu, ze si za sebe nesednu, vlastne jen nekdo opravdu maly si za me sedne... a navic se mi stejnak zda ze sedim vysoko, sedacku vyskove stavitelnou nemame... mozna ze to je nejake jine u novejsich thalii...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 4. 11. 2007 20:43

Ja mam sedadlo skoro uplne hore a ked ho mam na 2-3 zuby od ulne nadoraz dozadu, tak si za mna sadne manzelka, ale dcera v sedacke ma uz okopava....

Nie je to az take hrozne, ale Meriva to nie je....
Laky
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků