Renault Thalia

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Laky 31. 10. 2007 21:34

Ake ma Thalia vysledky EuroNCAP?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod p0etrik 31. 10. 2007 21:39

EuroNCAP ji netestoval. Tady mas Clio ze ktereho je thalia udelana:
http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_2000/64.aspx
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Petr1968 31. 10. 2007 21:40

:hm
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 31. 10. 2007 21:40

Podla toho co som nasiel na nete by zhruba vysledky EuroNCAP pre Clio II (r.2000) mali zodpovedat vysledkom pre Thaliu...

Nebude potom problem lietajucej batoziny cez operadla zadnych sedadiel marginalny ak dojde k celnemu narazu pri vysokej rychlosti?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod Laky 31. 10. 2007 21:42

Presne to som nasiel aj ja... Vid prispevok vyssie...

Moj, sice zaujaty a predpojaty, nazor je taky, ze pri prudkom celnom naraze bude problem zadnej bezpecnostnej prepazky bezpredmetny....
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod p0etrik 31. 10. 2007 21:45

No hlavne kdo nekdy rozebiral interier nejakeho auta, nemuze si nevsimnout, jak az neuveritelne tezka zadni operadla jsou. Jsou totiz delana tak, aby takovy naraz vydrzela. Samozrejme, ze kdyz bude nekdo prevazet v kufru 300kg zelezny ingot, tak to sedadla nemaji sanci vydrzet, ale na to taky nejsou konstruovana.
Naklad je proste treba upevnit, kdo jezdi s dodavkou tak vi, ze vetsina prepazek je jenom tenky plech, vetsinou uprostred vystuzeny. Pri prevozu tezkeho nakladu s malym objemem (typicky kovovy material) je i zde holt nutne naklad poradne upevnit. Ale to uz se opakuju.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Laky 31. 10. 2007 21:56

Kebab - videl si ako su konstruovane zadne sedadla na Fabii Combi alebo Opel Meriva?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod kebab 1. 11. 2007 09:11

OndraZX píše: ... Nazyvat neco co je 5cm vysoke - zabranou je smesne.

Já budu, na rozdíl od Tebe, podstatně víc konkrétnější a především přesnější. Jistě Ti to vadit nebude, protože jde principiálně o věc.
Mně zase připadá velmi směšné, jak i žel Ty, svým těžkotonážním způsobem, jsi se dokázal smutně a bez problémů také zařadit. Zařadit mezi ty, co tu ke své škodě dříve střílí než myslí, protože také ani pořádně neví, o čem to píší.

Tak předně. I přes mnohé podobné ba stejné Thalia není přece Clio. V Cliu jsem jel krátce a naposledy asi před rokem a půl (nebo dvěma) v autě jednoho známého. Neměl jsem potřebu to Clio do detailu tehdy zkoumat. Proto se nebudu a nechci k výztuhám u Clia vyjadřovat.
Předpokládám logicky, že s ohledem na to, že Clio je hatchback a Ty jsi také jeho majitelem, tak v případě Clio nemám důvod Ti nevěřit. Ostatně, na webu jsem nalezl obrázek a situace vypadá u Clio s výztuhou názorně prý takto:
Obrázek

Jak zcela odlišně vypadá ale tato výztuha u Thalie (a která je sedanem) je zřejmé tady z těchto dvou obrázků a které jsem dnes nalezl u jedné starší recenze:
ObrázekObrázek
a podstatné přitom je, že tato jistě velmi masivní výztuha je pro zajištění tuhosti kastle zřejmě dostatečná, neboť není problém zjistit,
že mnohé Thalie byly, možná jsou a třeba i dále budou prodávány i bez(!) té dolní zábrany. Tady je třeba foto Thalie z nějakého autosalonu, pokud tam dole vidíš nějakou výztuhu alespoň podobnou (když ne stejnou) jako je u Clio, tak mi ji tam označ, prosím:
Obrázek

A nyní trocha nutné historie. Nikoli a doufejme že nudné.
Na rozdíl od Tebe, než jsem Thalii vůbec koupil, jsem věnoval průběžně asi 1 rok sbírání informací k tomuhle autu. Pochopitelně pro potřeby své a rozhodně ne proto, abych tady potom po 3 letech, něco, někomu a právě 1. listopadu 2007 měl prý dokazovat.

Krom českých a slovenských materiálů jsem také probíral weby ruské (kam se Thalia pod názvem Symbol dováží a nejen tam), weby rumunské (kvůli tehdy připravovanému Loganovi a jeho vzájemným srovnáváním s Thalií) a v angličtině, to co se dalo kde nalézt (třeba Turecko, kde se Thalia vyrábí, a další, třeba arabské země, kam se dováží).

Znovu zde potom opakuji, právě někde odsud mám informace, že některým odběratelům Thalie vadil, prosím z bezpečnostních důvodů, ten stále až příliš velký zbylý(!) otvor mezi prostorem kufru a pasažéry uvnitř auta, kteří by mohli být ohroženi. Ohroženi pohybem případným zavazadel.
Takže se tam proto prý přidala dodatečně(!) tato dolní zábrana, která otvor částečně víc ještě přicpe a také by měla působit jako zarážka proti smyku nákladu uvnitř v kufru:
Obrázek

Toto vysvětlení bylo podáno v souvislosti, prosím, s větší kritikou prý omezené praktičnosti řešení Thalie a jako sedan:
tj. sice sklopná, ale nedělená zadní sedadla u Thalie, k tomu přepážka k zajištění tuhosti a která po sklopení zadních sedadel stále a zjevně překáží umístit do auta delší a objemnější předměty, ... k tomu náhle ta dolní a vysoká(!) zábrana.

Zpět ke Cliu. Perlička. Pro svoji podobnost (a proč ne?) právě s Cliem některé recenze (a srovnávající Clio s Thalií) hovoří o dolní výztuze (a proč ne?) a Thalii jako negativum a z praktických důvodů vytýkají, bez ale potřebné znalosti souvislostí a které jsem výše uvedl, že tato výztuha je proti Cliu u Thalie dokonce a kupodivu významně vyšší!
To tzv. významně vyšší znamená, že pokud je pravdou, že výše výztuhy u Clio je 5 cm (já to neměřil), tak potom u Thalie je tato výztuha téměř 2 x vyšší, tj. je vysoká 9 cm (já to ráno nějak zednickým metrem změřil).
Přitom, s ohledem na způsob uchycení, téměř 2 x vyšší výška této výztuhy u Thalie proti Cliu nemůže mít vyšší účinek s ohledem na zajištění tuhosti – takže smysl této vyšší výšky musí být jiný. Tím také dokládám, že cílem této vyšší výšky u Thalie není a nebyla tuhost, ale právě vyšší bezpečnost.
Dovolím si Tě proto parafrázovat: no každému technicky nadanějšímu člověku to je jasné ...

Závěr:
Je zjevné, že Thalia se bez tzv. dolní výztuhy a pro zajištění potřebné tuhosti kastle obejde.
Tak byla i Thalie nabízená, možná někde na nějakých trzích je nabízená dodnes, já nevím a nezajímá mě to zase tak moc.
Hlavním důvodem dodatečného umístění té dolní zarážky, opticky ve formě(!) vysoké výztuhy, byly a jsou bezpečnostní důvody – tak jak si tehdy rizika vyhodnotil významný odběratel. A já proti tomu nic nenamítám. :tleskani
A už vůbec nic nenamítám proti tomu, pokud sekundárně ta dolní zarážka tu již existující výztuhu navíc tvrdí, naopak, o tom se ale diskuze tady přece nevedla.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laky 1. 11. 2007 09:27

Kebab, tymi fotkami Clia II a Thalie si vlastne sam seba usvedcil....

Ze by Renault nedbal na bezpecnost pasazierov a nedaval do Clia, ktory bol urcite model na vyssej kvalitativnej a cenovej urovni ako Thalia, "bezpecnostu" prepazku na ochranu pasazierov, ale v lowendovom modele by dbal na bezpecnost viac?

Alebo, ze by sedacky Clia boli dostatocne dimenzovane, aby chranili pasazierov na zadnych sedadlach?

Inak Kebab, ty ako velky znalec bezpecnosti, ako hodnotis sance na prezitie pri prudkom celnom naraze? Myslis, ze v pripade celneho narazu vo velkej rychlosti, ktory by dokazal vymrstit tazky predmet z kufra, by nebol vacsi problem samotny naraz a jeho vplyv na pasazierov ako pripadne poletujuce veci?
Laky
Štamgast

Odeslat příspěvekod KubaPa 1. 11. 2007 09:43

Laky: nedá mi to, abych naposledy neodpověděl: Možná že máme nakonec pravdu tak trochu všichni včetně kebaba. Je možný, že na některejch trzích kam se Thalie dodávala byl importér skutečně tak paranoidní, že tam tu přepážku vyžadoval kvůli "údajně nedostatečné bezpečnosti bez ní" Tak jim ji tam u Renaultu prostě dali, i když věděli, že je to placebo... zejména, když navíc mohla pomoci ještě zvýšit tuhost karosérie. A dali tam holt tu z Clia, kterou měli po ruce, možná ji trochu zvýšili, aby to vypadalo víc jako přepážka a míň jako výztuha. A všichni jsou spokojení - ti, kdo si myslí, že ta přepážka je kvůli bezpečnosti potřeba ji tam maj a Renault nepřijde kvůli takový věci o zákazníky. A žili spolu šťastně až do smrti, která nepřišla kvůli zezadu letícím zavazadlům.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 1. 11. 2007 11:14

Saudská Arábie to vyžaduje. Třeba.Logan ji mít nemusí.Je odšroubovatelná
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod west_colton 1. 11. 2007 12:19

no prosim, stacilo napisat cosi o zastaralosti Thalie a generacnej vymene a hla kolko ste z toho vydolovali :tleskani

:razz:
west_colton
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tonic 1. 11. 2007 21:50

Obrázek
Najprv Fabia Combi 1,4 8V, teraz Thalia 1,4 8V:)
tonic
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndraZX 1. 11. 2007 22:51

kebab píše:Je zjevné, že Thalia se bez tzv. dolní výztuhy a pro zajištění potřebné tuhosti kastle obejde.
Tak byla i Thalie nabízená, možná někde na nějakých trzích je nabízená dodnes, já nevím a nezajímá mě to zase tak moc.
Hlavním důvodem dodatečného umístění té dolní zarážky, opticky ve formě(!) vysoké výztuhy, byly a jsou bezpečnostní důvody – tak jak si tehdy rizika vyhodnotil významný odběratel. A já proti tomu nic nenamítám. :tleskani t/quote]


:tleskani :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani Bravo
Ja ti prece vubec neberu, ze v aute mas bezpecnostni prepazku. A ani nevim proc v nekterych verzich Thalie neni. Mozna, ze Thalie ji v nekterych verzich (ojebanych) nemusi mit, protoze ma navic i bezpecnostni vyztuhu vyse a je to sedan = zadni otvor je mensi. Ale my co mame Clio to nazyvame vyztuhou proti krouceni karoserie. :D Mozna mame pravdu oba dva - je to jak vyztuha proti krouceni, tak i kvuli bezpecnosti.

Vis vubec na co je napr. na te vyztuze to oko - neni moc videt - je hned napravo od toho trojuhelnikoveho vybrani

Obrázek

Ja to pouzivam na uchyceni "pruznych gum" pro uchyceni nakladu, ale primarni funkce tohoto oka je prave v mnou zminovanem ISOFIXU - slouzi k upevneni detske sedacky

PS: To jako fakt myslis, ze tech tvojich 9cm zabrani tezkemu zavazadlu pri havarii pohyb dopredu?
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndraZX 1. 11. 2007 23:00

Výztuha vs. bezpecnostni prepazka

aneb: Vsichni jsme blbci, jenom Kebab je letadlo
:mrgreen:

Zadal jsem do Googlu heslo "clio výztuha" - uvádím jen výsledky z prvni strany vypisu


Po sklopení opěradel však nevznikne rovná plocha, ale další práh, který je součástí výztuhy karosérie (sourozenecká Thalia má však tuto výztuhu daleko větší a znemožňuje přepravu větších předmětů).
http://www.autorevue.cz/Magazin/Test-Renault-Clio-12-levny-ale-nespolehlivy/sc-17-sr-1-a-12109/default.aspx

Přepravní kapacita se dá zvětšit sklopením děleného zadního sedadla, ale navzdory odklápěcímu sedáku nevznikne úplně rovná nákladová plocha. Mezi podběhy ji narušuje několik centimetrů vysoká příčná výztuha.
http://www.autohit.cz/clanek/1391/renault_clio_privilege_14_16v_2001.html

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.
http://news.auto.cz/nove-modely/renault-clio-iii-na-vlastni-kuzi.html
Je to sice Clio III, ale taky nazyvaji Kebabovu bezpecnostni prepazku - vyztuhou
Skoda Favorit, 1.3 135 LPG, 1989
Renault Clio, 1.4 16V, 2003
Renaul Megane, 1.6 16V, 2003
OndraZX
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků