Datum splatnosti kreditní karty

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod capellen 4. 7. 2010 09:53

Mám takový problém: došel mi výpis k Citi kreditce s pár stovkami k úhradě, ale s termínem splatnosti ve státní svátek 5.7. Navíc je to po víkendu a ještě s následným dalším státním svátkem. Úhrada tak standardně může na účet dojít nejdříve 7.7.... Nechci se dostat do situace, kdy mi banka bude účtovat penále za prodlení takřka ve výši útraty na kartě. Na Citilince mi nikdo nebyl schopen říct, jak to řešit anebo kdo to řeší. Zajímalo by mě proto, zda existuje i jiná možnost zaslat - připsat platbu navzdory státnímu svátku a pokud ne, zda existuje nějaká zákonná ochrana spotřebitele, když si banka - jako v tomto případě - dává v podstatě technicky nesplnitelné podmínky splatnosti? :shock:
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod capellen 4. 7. 2010 10:58

Sauron píše:Ti ten výpis musel dojít už daleko dřív, ne ? A měls tak čas ju zaplatit s předstihem. Řekl bych že Citi nejaké svátky nebo víkendy neřeší a čistě bere že peníze musí byt na účtě NAJPOZDĚJ v ten daný den. Takže pokud to vyjde na dny pracovního volna, musíš s tím počítat a zapltit ju tak o to dřív. Ale možná sa pletu, kdyžtak ma opravte..

No, přišel asi 3 týdny zpět, ale já tu nebyl. Teď jsem v jejich termínu, volám na jejich linku, chci zaplatit, a můžu se klouzat, protože jsou volné dny před i po a jejich "bankéři" jsou ještě méně schopní než jejich telefonní automat... Takže, ví někdo o řešení, když jsem tady a připraven včas, ale Citi nikoli? V USA mají tuším 5 dní toleranci, a pokud včas zavolám, tak ještě delší. Tady je to jak u lampasáků: povel - výstřel! - hlava nehlava.... :pozor
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 4. 7. 2010 11:32

2capellen: Tak snad máš nějaký odhad, kolik je třeba zaplatit, ne? Tak tam pošli o něco víc a holt to budeš mít další měsíc k dobru, lepší, než aby ti napařili pokutu.
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 4. 7. 2010 11:43

Ruprecht001 píše:2capellen: Tak snad máš nějaký odhad, kolik je třeba zaplatit, ne? Tak tam pošli o něco víc a holt to budeš mít další měsíc k dobru, lepší, než aby ti napařili pokutu.


To by možná fungovalo před měsícem, ale mě zajímá, co bude fungovat teď....
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 7. 2010 11:54

Podle mě máš prostě jednoduše smůlu :). Měl sis vybrat kartu/banku co si příslušnou částku strhává automaticky z účtu a měl bys po starostech. Prostě termín je do někdy a pokud ho nesplníš, budeš platit smluvní pokutu - mimochodem jsou to právě smluvní pokuty které jsou poměrně citelným příjmem Citibank z kreditních karet a s takovýmito excesy se počítá.
Napadá mě jedině zkusit někoho, kdo má účet u Citibank, jestli není možné platit on-line (nevím, jestli to Citi umí) a poslat mu peníze na jeho účet u jiné banky (např. takových Dalich má účet snad u všech bank, tam byste se snad nějak mohli dohodnout).
Další možností je tedy zaplatit co nejdříve (tedy dát příkaz k převodu již dnes a doufat, že to Citi bude tolerovat a když ne, zkusit je ukecat na helplince).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 4. 7. 2010 12:03

PatrikChrz píše:Podle mě máš prostě jednoduše smůlu :)

To potěší :-\

-- 4. 7. 2010 13:29 --

No, pokud by Citi uplatnila výklad, co má u vkladů, mohlo by to být v normě:

Citace z Obchodních podmínek
14.1.5 ..... Připadne-li den splatnosti na den pracovního volna nebo pracovního klidu, posouvá se den splatnosti na první Pracovní den následující po takovém dni pracovního volna nebo pracovního klidu. Další den splatnosti se pak odvíjí od takto nově stanoveného dne splatnosti.
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 4. 7. 2010 15:11

Nebude to jednoduchý, Citi se snaží vydělávat různými a všemi pochybnými způsoby. Minulý měsíc na mě např. vyzkoušeli to, že si nevyinkasovali z účtu minimální splátku a naúčtovali si úroky, holt peníze *****í. Odůvodnění: nevyinkasovali, protože jsem si tam poslal nějaký peníze převodem. Pipina se vymlouvala na jí neznámý článek OP, který se tam ale dohledat nedal ani elektronickým vyhledáváním.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod fikyyy 4. 7. 2010 17:11

no ja taky treba poslal jeden,dva dni po a zatim tuky tuk v pohode :)
fikyyy
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 5. 7. 2010 20:31

fikyyy píše:no ja taky treba poslal jeden,dva dni po a zatim tuky tuk v pohode :)

Dik za uklidneni. Ocekaval bych, ze solidni banka da vuli par dnu na zpracovani mezibankovniho prevodu (tj. penize odeslany v den splatnosti). Po vice jak trech dnech by pak mel zafungovat system zadosti o prominuti ci alespon snizeni sankcniho poplatku.... Tak to funguje v USA, nevim, proc by ne tady....
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Czulibrk 6. 7. 2010 07:37

capellen píše:Tak to funguje v USA, nevim, proc by ne tady....


Tak nevím, jestli si děláš srandu, nebo jsi vážně tak naivní :) Na nějaké morální chování bych se nespoléhal u žádné české banky a jestli se bavíme o Citi, tak to už vůbec ne...

Moje zkušenost je taková, že většinou firmy na nějakém tom dnu nebazírují (nevím jak Citi), na druhou stranu si myslím, že konkrétně v tomto případě je chyba na tvojí straně - prostě si dny splatnosti musíš ohlídat sám. Tečka.
Olé!
Czulibrk
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fikyyy 6. 7. 2010 08:33

jinak na helpline sem se ptal,zdali po nauctovani pokuty,kterou automaticky generuje system ji lze pak nejak odpustit a pan tvrdil ze nelze,ze mu to system nedovoli :(
fikyyy
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 6. 7. 2010 14:05

Sauron píše:Tak někdo na helplince to asi přímo nedokáže, po písemné žádosti ale věřím že by to jít mělo.

No, ono to jde i po telefonu: známá po termínu volala, a dali jí 50% slevu. Hlásila se však ex-post, stejně tak i zadávala opožděně příkaz. Mám ale za to, že když zadávám příkaz tři dny dopředu a upozorňuji, že termín splatnosti je nerealizovatelný ze strany bank/y (nikoli ze strany mé), neměla by být pokuta žádná. Nicméně, dám vědět, kolik férovosti dnes Citi vůči klientům má.
capellen
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 7. 7. 2010 07:50

capellen píše:upozorňuji, že termín splatnosti je nerealizovatelný ze strany bank/y (nikoli ze strany mé)

Co to je za pietschovinu? Termín splatnosti je nerealizovatelný??? Termín splatnosti je poslední den, kdy mají peníze dostat, a pokud ten den připadne na neděli, tak holt je musí dostat v pátek před onou nedělí, co je na tom nepochopitelného?
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 7. 7. 2010 09:01

Tomáš Marný - přesně tak. Já také raději peníze posílám dříve, dle instrukcí GE. Je lepší splatit KK o den dříve, než vyfasovat tučnou pokutu za pozdní splátku.

capellen : co ti brání si u CitiBank nastavit inkaso plné splátky KK ? Umí to zdarma. ;-) Pak nemusíš nic hlídat, Citi si to sama zinkasuje ve správný den.
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 7. 7. 2010 22:43

Tomáš Marný píše:Co to je za pietschovinu? Termín splatnosti je nerealizovatelný??? Termín splatnosti je poslední den, kdy mají peníze dostat, a pokud ten den připadne na neděli, tak holt je musí dostat v pátek před onou nedělí, co je na tom nepochopitelného?


Ač na přihroublé příspěvky běžně nereaguji, dovoluji si připomenout, že sama Citi má v podmínkách výplat, že při dni splatnosti v nepracovní den uskuteční výplatu v nejbližší možný pracovní den PO TERMÍNU splatnosti - jinými slovy, takový termín splatnosti je i pro samotnou banku technicky nesplnitelný požadavek. Proč by tedy měla tatáž banka v případě opačném (splatnost ze strany klienta) najednou měřit jinak? :pozor
capellen
Mírně pokročilý

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků