alexpraha píše:Pomaleji. Tazatelka má dvě smlouvy, každý měsíc do každé posílala 500 kč. takže 12 měsíců * 2 smlouvy * 500 kč, je 12 000 Kč.
Jsem líný pročítat obě smlouvy (jistě jsou na webu), ale není tak těžké dovodit, že se jedná o předčasně zaplacené poplatky. U investování se obvykle platí např. 0,25 až 4% z každé platby, ale u řady produktů je nabídky "předčasně zaplacených poplatků, čili se sečtou poplatky za celou dobu investování (25 let * 1000 kč * 4% = 12 000 Kč) a ty se strhávají tak dlouho, dokud nejsou uhrazeny. A to se asi stalo tazatelce.
Předčasně stržené poplatky jsou prasárna co vymysleli výrobci finančních produktů pro zprostředkovatele, aby měli motivaci hledat ovečky a někomu něco natlačit. Bohužel to dělá i Conseq.
Kdo by měl chuť a čas se starat o někoho, cpát mu smlouvy, pokud by dostával měsíčně provizi 40 Kč? Problém českého finančního trhu je právě v okamžitě vyplácených provizí.
V případě, že by i za letošní rok nebyly posílané částky investovány, čili, pokud by opět Conseq strhnul velké částky, bylo by vhodné se tam zastavit a pohovořit cosi o nevhodném produktu, finančním arbitru, manipulativní smlouvě atd. A jistě by bylo možné dosáhnout nějakého jiného režimu, kdy by se smlouva zrušila, nebo předělala do jiné podoby.
Ale byla by chyba to nyní, kdy by měly být všechny poplatky již zaplacené, to rušit.
-- 4. 6. 2013 09:21 --
[quote=]
Teď se mlátím do hlavy co jsem to zase podepsala.. Vždycky se nechám ukecat jak je to výnosné a ono prd. Zůstanu asi už jenom u stavebka a kašlu na vše.
Určitě jsi udělala z poloviny dobré rozhodnutí. Conseq je dobrá společnost. Invest i Horizont jsou dobré produkty (pokud máš nějakou agresivní strategii). Jen ty předběžně placené poplatky byly chyba, na druhou stranu, budeš se snažit vždy platit a nepřestaneš jen proto, že si chceš koupit novou kabelku, iphone či podobné výmluvy.[/quote]
Tvoje názory jsou povrchní a pomýlené.
Podívejme se třeba na ty provize. Problém vůbec není v jejich výši, ale v tom, že je na trhu přeagentováno, že když vlezete do klientského centra Partners, tak si připadáte jako ve školce, že... Ostatně sama tazatelka zmiňuje, že prodejce už nefunguje. Ještě by mohla doplnit, jak dlouho v oboru byl, u které firmy a kolik má roků (prodejce). Určitě jsou mezi tzv. poradci zloději. Jenže i v kostele se může stát, že přijdete o anální panictví. Z toho jasně plyne, že v žádné oblasti nevystupují samí poctivci. Proto i tzv. poradce se může snažit být čestný, jak chce, stejně ho situace na trhu nutí k prodeji předplacených poplatků.
Dále k doporučování podílových fondů. Naprostá většina lidí je, jak se říká, konzervativní, nejsou pro ně vhodné vůbec žádné investice. A do této skupiny patří i tazatelka. Ke konzervativní je synonymem líný, lhostejný, odevzdaný, což taky částečně odpovídá tazatelce ("nemá chuť řešit").
Řešení situace v tom tzv. finančním poradenství existuje, jenže se firmám nehodí do krámu. Mimo jiné je nutné zakázat multilevely, pakošům z poradci-sobe ukázat, že jsou to obyčejní prodavači pojištění a podílových fondů, přestat tuhle činnost brát jako brigádu atd. Mluví se třeba o průběžném vyplácení provizí. Tohle opatření by nepostihlo přesně ty skupiny, kterých by se dotknout mělo. Studentík z Partners, OVB by si za tři hodiny práce nepřivydělal 18 000 Kč, ale jen 6 000 Kč. To jsou pro něj pořád zajímavé peníze.
-- 4. 6. 2013 14:30 --Fantucci píše:však já to chápu a je jasné, že jde o dopředu zaplacený vstupní poplatek.
V případě dodržení zásad je klientka o úhradě vstupního poplatku informována a navíc forma jeho úhrady je zmíněna i na smlouvě.
Nechápu tedy, proč by tazatelka měla jít do Consequ a pohovořit si na téma nevhodného produktu, finančním arbitru, manipulativní smlouvě.
Pokud klientce bylo poskytnuté řádné investiční poradenství s tím, že byla seznámena se všemi klady i zápory, tak by se nyní neměla divit. Pokud tak nebylo učiněno, stěžovat si může na zprostředkovatele/poradce, nikoliv ale na Conseq...
Consequ je mimochodem jedno, jaké placení vstupního poplatku bude vybráno. To je plně v režii zprostředkovatele.
Tvé příspěvky tedy považuji za zcestné...
Vázaný zástupce, kterým byl i sjednatel v případě tazatelky, vlastně ani nesmí poskytovat investiční poradenství.
Slovo "poradenství" mě vždy pobaví. Ještě to nějaký čas potrvá, než si lidi zvyknou, že vydělávat peníze jde/se musí i jinak, než jen stát v továrně. Pak skončí to nesmyslné používání slov "konzultant, poradce, poradenství", která mají vytvořit iluzi, že ten konkrétní prodejce (je jedno, zda prodává finance, výživové doplňky, kosmetiku, auta) je cosi víc než ti ostatní.