Blokování IP adresy nebo DNS problém.

Routery, AP, switche, huby, ethernet

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod jan23 24. 4. 2019 08:36

Ahoj, mám problém s připojením k určité službě. Z mého domácího připojení (kabelovka) se nemohu připojit k emailu na @eumx.net. Pokud však přepnu na mobilní data tak vše funguje normálně. Problém je stejný jak z PC tak mobilu.

Existuje nějaký nástroj, který by mě poskytnul log (včetně error hlášek) proč se nemohu spojit?

Osobně mám podezření, že moje IP adresa někde na black listu.
Nebo někde je problém proxy DNS. Tzn. IP adresa je odkloněná přes proxy DNS a ta dnes nepodporuje emailové připojení přes ssl.

Zkoušel jsem přes kabelovka i veřejnou IP adresu a tam to funguje.

Nevíte kde hledat?

Kontaktovat @eumx.net se mi moc nechce. Služby využívám zdarma a nerad bych o ní přišel.


Děkuji
jAN23
jan23
Junior

Odeslat příspěvekod soban 24. 4. 2019 09:33

K čemu se nemůžeš připojit?

Na SMTP server? Nebo na IMAP/POP server?

Vypíše to co za hlášku.....

Jinak většina kabelovek sy myslí že jsou chytřejší jak rádio jako moje IPv6 pro uživatele nic a taky blokují nějaké porty jako NTP/SMTP a nevím co ještě.

Podle mě blokují port 25 takže neodešleš mail.
Řešení je použít jejich smtp pro odesílání, případně zjistit zda ten SMTP server používá i jiné porty (587 nebo 465) a zda ty neblokuje tvůj ISP.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jan23 24. 4. 2019 21:23

připojení je na IMAP ssl.eumx.net SSL/TLS port 993 a SMTP je 465

OUTLOOK hlásí chybu 0x800CCC0E - "nelze se připojit k servru".

Jde nějakým nástrojem zjistit přes jaké servery se k danému mailu propojuji - nejaky logger? Jak jsem psal domnívám, se vlivem nastavení externí DNS moje IP adresa někde "vysí" a moje připojení je routováno a tam není ten port povolen nebo tento server nepodporuje/nespolupracuje s tím poštovním servrem.

Ostatní pošta seznam, atlas, outlook funguje. :roll: :-|
jan23
Junior

Odeslat příspěvekod soban 25. 4. 2019 11:58

Zda je to problémem z DNS zjistíš jednoduše nepoužívej doménu ale zadej přímo IPv4

petr@NT-Olomouc:~$ nslookup ssl.eumix.net
Server: 127.0.0.53
Address: 127.0.0.53#53

Non-authoritative answer:
ssl.eumix.net canonical name = eumx.net.
Name: eumx.net
Address: 91.82.101.43

Jinak komunikaci můžeš sledovat pomocí SW https://www.wireshark.org/ ten ti zobrazí co PC odeslal a co k PC zase spět dorazilo.
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jan23 27. 4. 2019 12:35

soban píše:Zda je to problémem z DNS zjistíš jednoduše nepoužívej doménu ale zadej přímo IPv4

petr@NT-Olomouc:~$ nslookup ssl.eumix.net
Server: 127.0.0.53
Address: 127.0.0.53#53

Non-authoritative answer:
ssl.eumix.net canonical name = eumx.net.
Name: eumx.net
Address: 91.82.101.43


Díky za typu.

Prosím tě jak bych to měl použít?
Co bych měl dát do nastavení v outlooku v případě imap účtu?
Kde jinde mám co nastavit?
jan23
Junior

Odeslat příspěvekod soban 27. 4. 2019 13:49

Místo ssl.eumix.net tam zadáš přímo IP 91.82.101.43

Tím se prostě nemusí SW dotazovat jakou IP ten stroj má.

Samozřejmě zase to může vyhodit chybu o neplatném certifikátu protože jsi nezadal jméno...

Jinak i dns můžeš skusit použít jiné třeba https://www.nic.cz/odvr/

217.31.204.130
193.29.206.206
2001:1488:800:400::130
2001:678:1::206

Buď si je nastavíš na routeru nebo přímo na PC.

Někdy pod windows vím že může blbnou podpora IPv6 můžeš ji skusit vypnout na routeru či v OS co to bude dělat....
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků