Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondra S. 18. 10. 2018 15:28

Ja nějak nechápu v tomto vláknu, kdo zas čemu nerozumí? Já tady všechno přece tak srozumitelně vysvětluji, aby to pochopil i blb, tak jste při čtení nesoustředění, jinak to není možné.
Velas je normální karburátorová motorka. Má to mechanickou šestistupňovou převodovku a objem 387ccm.

Nové to nelze přihlásit v ČR, nebo v SK, protože je to Euro3 a nyní se vyžaduje u motorek nad 125ccm vstřikování, ale velas má membránový karburátor. Pokud ale máte tu motorku z dřívějška na značkách, tak kdykoliv můžete udělat přestavbu a na staré papíry postavit novou motorku. Jak máte jednou motorku v evidenci, tak vám to může být jedno. Víte kolik velkých karburátorových motorek jezdí a přitom jako nové už by nešly bez vstřikování přihlásit? Tisíce...

Ten odkaz jsem tu dával já: http://www.lacnemotorky.sk
Zavoláte na to číslo a domluvíte se. Za 700 eur taková motorka úplně nová, to fakt není špatné a pro současné majitele jako zdroj nových náhradních dílů úplně super nabídka.

Karburátor té motorky, jako všechny velasy je nastavený z výroby na Etanol, ale neradujte se, spotřeba je potom 5,5/100 je třeba to na benzín přetryskovat. Už to mám vyšpekulované, volnoběžná tryska 47 se vymění za 38 a hlavní tryska 138 za 115 a potom to bude brát kolem 3/100. Etanol je sice levnější, ale úsporu degraduje vyšší spotřeba, takže výsledný efekt je, že to zas tak moc výhodné není.

Jo a na řidičák B zapomeňte, je to jedině na A, protože to má mechanickou převodovku a potom ten objem a výkon 22kW, tohle prostě na B neukecáte. B je jen na scooter do 125ccm a 11kW a tady jste oběma parametry přes limit a pak ta převodovka.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 20. 10. 2018 20:17

Dnes jsem to zase kus projel, abych zase něco najel a potom mohl natankovat do vrchovata a spočítat spotřebu, takže nyní mám spotřebu 3,3L/100km na sledovaném nájezdu 480km po přetryskování karburátoru z etanolu na benzín. Vzhledem k tomu, že je dost zima a byly tam i nějaké studené starty se sytičem a taky motor je nový v záběhu, má teprve něco přes 1300km, tak to není zase tak zlé. Ještě musím podotkout, že moje motorka má oproti originálu protažené převody a zmenšenou rozetou a zvětšené kolečko pod motorem. V létě, až se motor zaběhne, tak bych se mohl dostat možná ke 3/100 a to s původním karburátorem (po přetryskování a přenastavení), ale uvidíme...

Ha ha ha ha a pak že koně musí pít a podobný blbý kecy, snažící se ospravedlnit tento podraz.

Fyzika je jen jedna a platí všude stejně, jak v Číně tak tady, akorát je problém, když vám někdo prodá motorku s karburátorem nastaveným na etanol, který se tady jako palivo běžně nepoužívá a zatají vám to a vy potom nadáváte, snažíte se seřídit, přemýšlíte a hledáte příčinu, proč ta motorka pořád tak moc žere? To od toho dovozce impexta 3000 nebylo hezké, dalo by se říct, že to byl až trochu podraz a to se nedělá!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vočko,Szyslak 20. 10. 2018 20:54

Být tebou, tak koupím ty stroje na náhradní díly, alespoň 3 ks. Za 700 EUR x 3 se to vyplatí a budeš mít teoretickou šanci, že to udržíš provozuschopné i v příštím roce.
Vočko,Szyslak
Insomniak roku 2019
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 20. 10. 2018 21:32

Naruším svůj slib že sem už nebudu psát... Minule jsem slíbil že se nebudu psát, protože jsem se důsledně a dlouhodobě přesvědčil o tom, že Ondras není odvážný kutil s nutkavou potřebou si hrát, za něhož jsem ho poměrně dlouho považoval, ale po *****ání tolika peněz, že by to stačilo na pořízení dobré japonské motorky včetně peněz na provozní náklady a ježdění v objemu několika desítek tisíc kilometrů jen za úpravy čínského pazgřivce nahovno jsem to přesvědčení ztratil. Rozbory jsou na předchozích stranách i s výpočty. Jsou tam i rozbory za kolik kilometrů se vyplatí hypoteticky lepší spotřeba toho ***** Velase oproti plnotučné motorce, která je se svými +-5L/100km dle Ondrase nehorázně užraná... No není....

Pak jsem, si přečetl jak Ondras zabil motor... je víceméně jasné z čeho, již dávno jsem Ondrase upozorňoval že jeho hrátky s chudou směsí skončí smrtí motoru ve stylu podpálených ventilů, skáplého pístu, nepohyblivých kroužků atd...
A je to tady, motor je v *****... Na kvalitu motoru bych to neshazoval, tyhle kopie pravěkého japonce se montují do kdečeho a nepadají....

Ale to co přišlo, to mně shodilo ze židle... Když už je ten motor mrtvej, motorka v rozvrtaném stavu zcela bezcenná, byla to stejně jak píše K86 - příležitost k tomu chytit
se konečně za rypák, hodit tu věc do sběrnýho dvora a koupit si něco normálního, co funguje,
pochopit že velká motorka o 30k nebude jezdit za spotřebu malého skůtra s 10-15k a konečně
se trochu svézt.... Ale Ondras ne.. to by bylo moc jednoduché, Ondras najde nějakého slovenského podnikatele co neměl moc rozumu ani kalkulačku a koupí si od něj další sráč, úplně stejný, a začíná od začátku s instalací všech *****ů jako předtím, že ty světla co svítí tak nějak normálně vyměníme za ta co svítí trochu víc, ale jenom někdy, ten chladič co to uchladí celkem normálně, vyměníme za věc která může svojí teplosměnnou plochou konkurovat s betonovou věží v Dukovanech, a nakonec tam po pár laboracích s kabrurátorem narve i ten pojebaný vstřikovací kit, kterému nikdo v čechách nerozumí a zabije s tím další motor.... Tentokrát rychlejí....

To už není pokázka na vyšetření, to už je poukázka přímo na hospitalizaci na oddělení bez vycházek a bez osobních předmětů....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 20. 10. 2018 22:09

Já bych to neviděl tak černě :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 20. 10. 2018 22:13

Ja s pechom suhlasim :D
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2018 22:17

Má tam dva srdcoje, to už něco znamená.
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 20. 10. 2018 22:27

Tak s tím vstřikováním to evidentně *****, ale jinak koupit celý stroj na náhradní díly za 700 eur je při tom všem ještě dost ok. Bilance určitě lepší než to zahodit a koupit něco jiného, protože za 700 eur nekoupíš nic.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2018 22:31

To mi povídej.
anonymni

Odeslat příspěvekod polda 20. 10. 2018 22:32

No nekupte to když je to tak levný!
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 21. 10. 2018 09:00

Pech má pravdu, ale s japoncem by to nebyla ta škola hrou. Zkušenost je nepřenositelná.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 21. 10. 2018 09:00

.
Naposledy upravil yndezit dne 21. 10. 2018 11:11, celkově upraveno 1
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 21. 10. 2018 09:32

jako todle je moc i na mne, ten motor bude z nejakeho duvodu nastavenej na bohatou smes

za jak dlouho umře další motor? to by chtělo anketu :)

za 700€ by to byl dobrej kram na vychod, bo by to krasne splynulo v davu s ostatnimi. Pokud by se tomu v prvni dire nezlomil rám . .
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 21. 10. 2018 10:25

Za mě v pohodě. Jsou to jeho prachy, jeho volnej čas, jeho ježdění.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 21. 10. 2018 11:28

Pech to dobre napsal a ma pravdu
pravdu ma i garagemeister ze to je jeho investice vseho


Japonska 500ccm / 650ccm umi do 4l jezdit taky za uplne jiny svezeni, ale to se opakuju
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků