od pemar 16. 1. 2018 21:48
Mne docela fascinuje, jak ty špičkové systémy překonávají moje schopnosti. Ať třeba AF modul v D5/D500, nebo třeba ta elektronika v autě. Dokáži zaostřit pohyb třeba i s manuálním sklem nebo s již dnes překonaným modulem z D7100, ale třeba u chaotického pohybu nemám proti AF modulu z D500 žádnou šanci. Totéž v autě.
Jezdil jsem i v době, kdy posilovače byly vzácnost, ABS vrchol elektroniky a dnešní elektronické systémy neexistovaly. Dnes je to auto plné stabilizačních systémů, přes on-line služby mne to upozorňuje na aktuální nebezpečí, na ledovku a promrzlé úseky. Dnešní zimní gumy si poradí i v situaci, kdy jako chodec padám a sofistikovaný pohon 4x4 to auto vytáhne i tam, kam bych ještě před pár lety nevyjel. I tak ale při počasí jako dnes nastavuji elektroniku na větší odstup od ostatních vozidel a na včasnější reakci, ta plynulost, se kterou elektronika to auto řídí ta mne fascinuje, i na tom dnešním povrchu prokluz prakticky nevnimám, jen to zrychluje a zpomaluje tak nějak vláčněji, i ve sportovním režimu se to nenechá moc vyprovokovat k nějaké divočině, jen když člověk opravdu sešlápne plyn na podlahu. Na tom sněhu jsem v klidu zvolnil na 80-100 km/h, držel si odstupy a počítal s tím, že mosty a některé místa mohou být namrzlé, a byly.
Dnes jsem hodně sledoval dopravní hlášení, hodně silnic a dálnic bylo ucpaných, nakonec jsem si radši dal kafe, vyřídil poštu a v klidu 2h počkal, až budou zácpy pryč a silnice odklizené. Po cestě domů už to pak bylo jen mokré, zato mi poměrně dost pršelo, takže jsem blbě viděl. Fotky by byly pěkné, ale jen v té době,co tam byl ten sníh a led, ta břečka byla o ničem.